הסיוט של כל הורה • האזינו

אימה בביתר: "ראיתי דמות שיוצאת מחדר הילדים שלי"

תושבי ביתר עילית מתלוננים על מכת פריצות המתרחשת לאחרונה בעיר. הלילה נפרצו שלושה בתים והתושבים חוששים שבפעם הבאה אלו יהיו מחבלים. אהרון הלר, שביתו נפרץ, סיפר ל'כיכר השבת' על רגעי האימה: "שמעתי רעשים. ראיתי דמות שיוצאת מחדר הילדים. צעקתי לו שיעצור" • האזינו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
שוטר מז"פ בזירת הפריצה, הבוקר (צילום: באדיבות המצלם)

אימה בביתר עילית: תושבי העיר החרדית ביתר עילית מתלוננים בימים אלו על מכת פריצות לבתיהם. גנבים ערבים שחודרים אל העיר דרך גדר האבטחה, פורצים באישון ליל אל בתי התושבים, מסתובבים בין מיטות ההורים למיטות הילדים וגונבים כל מה שבא ליד. בבוקר המשפחה מתעוררת ומבחינה בבית מרוקן.

במהלך הלילה האחרון פרצו הגנבים לבתיהם של שלושה משפחות חרדיות בגבול העיר ביתר. הגנבים לקחו עמם כלי כסף, כסף מזומן תכשיטים ועוד.

החשש הגדול של תושבי העיר, שבפעם הבאה זה יכול להיות מחבל שיגיע לבצע פיגוע באישון ליל בבית משפחה חרדית, מה שמזכיר להם בכל פעם את הרצח המזעזע בבית משפחת פוגל הי"ד.

התושבים דורשים שראש העיר מאיר רובינשטיין יציב במקום מצלמות אבטחה וגדר טובה יותר שתשמור עליהם מפני גנבים ורוצחים.

כאמור, במהלך הלילה פרצו גנבים לבתיהם של שלושה מתושבי העיר, אחד מהם הוא אהרון הלר, שעבר את הסיוט של כל הורה - אדם זר מסתובב באמצע הלילה על יד ילדיו. הלר התעורר מתוך שנתו והבחין בדמות הגנב שיוצאת מחדר הילדים, שם ישנו ילדיו, אל עבר חצר הבית.

בראיון ל"כיכר השבת" משחזר אהרון הלר את רגעי האימה: "אני קמתי, שמעתי רעשים בערך בשעה 05:10 לפנות בוקר, אני מבחין מהמיטה שלי בדמות שהולכת מהחדר ילדים לסלון, לא הבנתי אם זה אמיתי או חלום. יצאתי החוצה לראות מה קורה וראיתי שהדלת של החצר פתוחה, וגם השעה של הסורג.

"יצאתי מהשער של החצר והסתכלי ישר לכיוון הפרצה וראיתי שיש מישהו שעומד מחוץ החצר שלי מאחוריי, צעקתי לו בערבית שיעצור, הוא שמע אותי וברח מיד. היה לו שק מלא בדברים שהוא לקח מהבית שלי.

"תוך כדי שהוא בורח ראיתי שהוא לוקח עוד תיק, אחר כך התברר שהוא ביקר בעוד בתים, הזמנתי את המשטרה והמוקד וכולם הגיעו, לקחו פרטים והביאו גשש שהראה להם לאן הוא ברח".

אתה חושש להיות בבית? בפעם הבא זה יכול להיות מחבל

"אני גר במקום שבין הבית שלי לכפר יש מרחק של 400 מטר בערך. יש לנו גדר - רשת, שאפשר לגזור אותה עם מספריים, אני לא ישן לפני שאני סוגר את הדלתות. כשאני יוצא שבת מהבית אני משאיר שעון שבת כדי שיראה שאנחנו בבית".

אתם חיים בפחד?

"אין פה תחושת ביטחון מינימלית, זה לא קיים".

הלר חוזר לרגעי הדרמה ומספר: "נכון שגנבו לנו כסף הפעם, באותו צורה שהוא טייל בחדר שלי ובחדר ילדים, הוא הוציא מכנסיים שהיו בחדר שלי ואני ראיתי אותו יוצא מהחדר ילדים. ברגע אחד חשבתי לרדוף אחריו אבל אמרתי 'אני משוגע'? הייתי חייב לראות אם הילדים שם, לא ידעתי אם אחד הילדים שלי בתוך השק שהוא ברח איתו, רק אחרי שראיתי את הילדים הזמנתי משטרה".

הלר מדבר על האחריות של ראש העיר מאיר רובינשטיין: "אנחנו מצפים שראש העיר יתייחס לבקשות של התושבים, אנחנו יודעים שאיון פתרון קסם, אבל לשבת על גדר שכל ילד יכול לפתוח את הגדר ולעבור, להשים כזה גדר ולהגיד שזה הפתרון שלו?".

העירייה: "נסגור הפרצות ונסייר במקום"

בעיריית ביתר עילית אמרו מקודם יותר היום בתגובה ל"כיכר השבת", כי העירייה רואה בחומרה רבה את הפריצות שהיו הלילה בעיר, והעירייה תעשה הכל יחד עם גורמי הביטחון, בכדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד. לדבריהם, ראש העיר כבר פנה לשלטונות הצבא והמשטרה, בדרישה לפעולה נחרצת שתמנע המשך מקרים של חיתוך גדרות והסתננות לעיר, וכי צוותים מתוגברים של עובדי העירייה מטפלים בשעות אלו בסגירת הפרצות שבוצעו בגדר.

בנוסף, הנחה ראש העיר מאיר רובינשטיין את הגורמים המקצועיים לבדוק עלויות הקמת גדר ביטחון חשמלית לעיר, ומציאת מקורות תקציביים לכך, זאת על רקע העובדה כי הצבא אינו מממן הקמת גדר שכזו. בשלב זה, אומרים בעירייה, הנחו ראש העיר ומחזיק תיק הביטחון מיכאל נקי, להעמיד במשך כל הלילה סיור קבוע במקום, זאת עד למציאת פתרון אחר. כאשר בנוסף, לדרישת העירייה, יגבירו הצבא והמשטרה את הסיורים מעבר לגדר.

לצד זאת, בעירייה מבקשים לציין, כי רמת הביטחון בביתר גבוהה בהרבה מהמקובל, ואירועי פריצה וגניבות רכבים נחשבים חריגים, זאת עקב היותה של העיר מוקפת גדר ומעובה במערך אבטחה מתקדם כולל מצלמות היקפיות. למרות זאת, העירייה נחושה למנוע גם מקרים בודדים, המסכנים את ביטחונם של תושבי העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר