משרד הבריאות מודה: ילדים בחיפה לא סובלים יותר מסרטן

אחרי שבוע בו שתקו בכירי משרד הבריאות, בעוד הרוחות בארץ סוערות סביב הפרסומים על תחלואת יתר בסרטן של ילדים בחיפה, כעת מודה המשרד כי הנתונים אינם נכונים (חדשות)

בתי הזיקוק בחיפה (צילום: יוסי זמיר - פלאש90)

אחרי שבוע בו סערו הרוחות במדינה ובעיקר במפרץ חיפה, סביב הפרסומים על תחלואת יתר בסרטן של ילדים באזור חיפה, כעת לראשונה מדברים בכירי משרד הבריאות וחוזרים בהם מהאשמות.

אמש (שני), התקיימה ישיבה מיוחדת במשרד הבריאות, בהשתתפות מנכ"ל משרד הבריאות, מנהלי האיגוד לרפואת ילדים, יו"ר האיגוד לאנקולגיה ועוד, במהלך הישיבה דנו הגורמים בדו"ח שפורסם בשבוע שעבר, לפיו באזור חיפה יחלו יותר ילדים מסרטן כתוצאה מזיהום האוויר שנגרם ממפעלי הזיקוק.

אולם בתום הישיבה הוציא המשרד הודעה, הסותרת את כל הפרסומים בנושא השבוע, ובה נאמר: "מנכ"ל משרד הבריאות קיים דיון בהשתתפות הגורמים הרלוונטים. בדיון הוצגו נתוני רישום הסרטן הלאומי אשר הציגו עודף תחלואת סרטן בכלל וסרטן ריאות במבוגרים, לעומת זאת אין עדות לעודף תחלואה בסרטן בגיל הילדות". באשר לנתוני המחקר של חוקרי הדסה, שעקבו במשך 10 שנים אחרי אוכלוסיה בכל קבוצות הגיל כולל ילדים בגילאי 14-0 - משרד הבריאות ימשיך לבחון את הנתונים".

מעיריית חיפה נמסר בעקבות ההודעה כי היא שוקלת את צעדיה. כבר אתמול הודיעו בעירייה שיקפיאו את הצעדים נגד המפעלים המזהמים עד לאחר יום העצמאות, אך כעת אומרים בעירייה שמטרות המאבק יבדקו שוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר