מוחמד מורסי נידון ל-20 שנה בכלא

בית המשפט המצרי גזר על הנשיא לשעבר מוחמד מורסי, 20 שנות מאסר בגין אחריות להרג מפגינים שמחו נגדו מול ארמון הנשיאות בקהיר ולעינויים של עשרות אזרחים (בעולם)

(מתוך YNET)

בית המשפט המצרי גזר היום (שלישי), על הנשיא לשעבר מוחמד מורסי, 20 שנות מאסר, זאת בגין אחריות להרג מפגינים שמחו נגדו ולעינויים של עשרות אזרחים. מורסי זכאי לערער על גזר הדין.

מדובר במשפט הראשון של מורסי, ונכנו לו עוד כמה, הוא הגיע לבית המשפט במסוק מבית הסוהר המבודד "בורג' אל ערב", בו הוא כלוא מאז הודח מהשלטון.

בשל החשש ממהומות, לאור קריאתם של "האחים המוסלמים" לאנשיהם לצאת ולהפגין, אבטחו את הקראת פסק הדיו, 5,000 קצינים ואנשי ביטחון ממשרד הפנים שהוצבו באזור בית המשפט והרחובות הסמוכים לאקדמיית המשטרה.

עורכי דינו של מורסי אמרו כי פסק הדין נגוע בפוליטיקה. אוסמה מורסי, בנו של הנשיא המודח, אמר: "אנו דוחים את פסק הדין שאינו חוקי, ללא קשר לרגשות. אנו דוחים את הרכב חבר השופטים גם אם היה מדובר בזיכוי". בנו של מורסי הוסיף כי "אבי הוא הנשיא החוקי של המדינה. גזר הדין הזה נגוע בפוליטיקה ומה שמעסיק את אותו בלבד זה להשיג לעצמו את הלגיטימיות שלו ולהחזיר את המהפכה למסלולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר