"מהלל את מוחמד"

המחבל בפיגוע הדריסה: "תכננתי לפגוע ביהודים"

הותרו לפרסום פרטים מחקירת המחבל חאלד קוטינה, שביצע את פיגוע הדריסה בגבעה הצרפתית בו נהרג שלום יוחאי שרקי הי"ד • בחקירתו הודה כי חיפש לרצוח יהודים כנקמה על חייו האומללים • בטלפון הנייד שלו נמצאו הודעות בעלות אופי דתי המהללות ומשבחות את הנביא מוחמד • מעצרו הוארך (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
המחבל חאלד קוטינה בביהמ"ש (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

שבוע לאחר התרחשות פיגוע הדריסה בגבעה הצרפתית בירושלים שבו נהרג יוחאי שלום שרקי הי"ד ונפצעה שירן קלין שעדיין מצבה מוגדר קשה, התיר בית המשפט לפרסם פרטים מהחקירה במהלכה התברר כי מדובר בפיגוע על רקע לאומני.

מעצרו של המחבל, חאלד קוטינה, בן 37, תושב ענתא, הוארך היום עד ליום שישי ובמקביל חקירתו נמשכת. המחבל, נשוי ועובד כמנקה מסגד בענתא ומוכר כאיש דתי אדוק.

בחקירתו הראשונית סיפר לחוקרי הימ"ר כי הוא חש 'נרדף ע"י אוטובוס של אגד ולכן נאלץ לסטות מנתיב הנסיעה'.

בהמשך חקירתו, הודה ששיקר וטען כי מסר את גרסתו הראשונה כדי שיחשבו שהוא לוקה בנפשו. בהמשך החשוד הודה בביצוע דריסת היהודים במכוון וסיפר בחקירתו כי באותו היום תכנן לפגוע ביהודים וזאת כנקמה על 'חייו האומללים'.

עוד טען כי כמה שעות לפני ביצוע הפיגוע הסיע את הוריו ובני משפחתו מענתא למזרח העיר, ביציאה מענתא עוכבו במחסום והוא חש כעס רב על כך. לאחר שהוריד את בני משפחתו במזרח העיר, ישב ברכבו ואז גמלה בליבו ההחלטה לפגוע ביהודים.

זירת פיגוע הדריסה (צילום: גיל יוחנן - ynet)

במסגרת החקירה, נשלח המחבל להסתכלות, ועל פי פסיכיאטרית נקבע שהוא כשיר לעמוד לדין. כמו כן עולה מהחקירה כי החשוד נהג לשלוח לחבריו הודעות באמצעות הטלפון הנייד שלו בעלות אופי דתי המהללות ומשבחות את הנביא מוחמד.

הפיגוע התרחש ביום רביעי שבוע שעבר בשעה 22:30 נסע המחבל ברכבו בכביש מספר 1 בירושלים לכיוון פסגת זאב, עת הגיעו לצומת המטה הארצי לכיוון צפון עצר ברמזור אדום, כשהתחלף הרמזור האיץ את רכבו, סטה מהנתיב השמאלי במהירות לכיוון הנתיב הימני, עלה על המדרכה ופגע בשני צעירים יהודים שעמדו בתחנת האוטובוס. מיד לאחר מכן נסע לאחור עם רכבו והתנגש בעמוד רמזור. כוחות של משטרת ירושלים ולוחמי מג"ב שהגיעו לזירה עצרו את החשוד.

כתוצאה מהפיגוע נפצעו קשה שני צעירים יהודים, שרקי הי"ד כבן 26 שנפגע קשה פונה לבית חולים ושם נפטר מפצעיו, וצעירה כבת 20 נפצעה באורח קשה ומאושפזת בבית חולים הדסה עין כרם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר