סוער בבית שמש

קרב רב: ניסיון להחליף את הגר"ש ביטון ברב בן עזרא

המשא ומתן הקואליציוני עדיין בעיצומו אך יש מי שכבר פועל כאילו הסמכויות בידיו. בעיר בית שמש מכהן מזה שנים רבות הגאון הרב שמעון ביטון • כעת, לאחר שחצה את גיל ה-80, פועלים גורמים בעיר המזוהים עם ש"ס להחליפו ברב שלמה בן עזרא • רבנים ועסקנים בעיר אומרים כי "אסור שזה יקרה" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב שמעון ביטון (צילום: יעקב לדרמן - פלאש 90)

המשא ומתן הקואליציוני עדיין בעיצומו, ההסכמים עוד לא נחתמו, אך מתברר שיש מי שכבר פועל כאילו והסמכויות בידיו. בסיעת ש"ס דורשים שליטה מלאה במשרד הדתות, משרד עתיר מינוייים ותפקידים - בעיקר במערך הדת, אולם מתברר כי למרות שעדיין אין הסכמה מוחלטת, מנסים גורמים במפלגה כבר לבצע שינויים.

בעיר בית שמש מכהן מזה שנים רבות כרבה הראשי של העיר הגאון הרב שמעון ביטון הנחשב לתלמיד חכם הבקיא בהלכה ובפוסקים כמו גם במידותיו והינו נחשב לאהוד ואהוב על תושבי העיר הן החרדים והן מבני הציבור שומר המסורת.

אלא שלאחרונה צרה עיניהם של גורמים פוליטים מסויימים בהם כאלו המזוהים עם מפלגת ש"ס בהמשך כהונתו זאת לכאורה גם בשל העובדה הינו מזוהה ונחשב לידיד של רבה הראשי של ירושלים הגרש"מ עמאר.

במהלך התקופה ניסו אותם גורמים לפעול להדחתו ואף מנסים לעשות שימוש בתקנה ישנה לפיה רב שעבר את גיל ה-80 אינו יכול להמשיך לכהן בתפקידו.

התקנה נוסדה בשנת 1975 וחלה אמנם רק מאז והילך על רבנים שהתמנו בשנים שלאחר מכן אלא שלגבי הרב ביטון קיים ספק זאת בשל העובדה כי מונה בפועל שנים לפני ייסוד התקנה אלא שמינויו נחתם באופן רשמי וסופי רק לאחר שנת 75' ולדברי אותם עסקנים המבקשים להדיחו, "התקנה" חלה גם עליו ולפיכך עליו להתפטר מתפקידו.

אותם גורמים שביקשו לגרום לפיטוריו של הרב ביטון ביקשו למנות במקומו כמ"מ רב העיר (והרב בפועל) את הרב שלמה בן עזרא שבמקרה או שלא נחשב למזוהה עם הממסד החדש-ישן בתנועת ש"ס וביום שני ביקשו להניח אותם גורמים הצעה מוכנה בפני מליאת הרבנות הראשית הממליצה למנות את הרב בן עזרא למ"מ רב העיר בית שמש.

הדבר עורר את זעמם של רבנים ועסקנים בבית שמש שהינם מלאי ההערכה והכרת הטוב לפעילותו הברוכה של הרב ביטון שעושה את תפקידו באופן מושלם ומאידך אף סבורים כי מינויו של הרב בן עזרא כמחליפו באופן של "מחטף" שכזה אינו ראוי ואינו מקובל והללו הפעילו לחץ על לשכתו של הרב הראשי האשכנזי הרב דוד לאו להוריד את ההצעה מסדר היום.

בין היתר פעלו נציגי תנועת 'דגל התורה' לצד גורמים המזהים אף הם עם ש"ס על מנת "לטרפד" את המינוי החדש תוך שהם מבהירים כי עצם המינוי אינו ראוי ואינו מקובל כמו גם דרכי הפעולה של אותם עסקנים אינטרסנטים הפועלים כ"גנבים בלילה".

"לא ייתכן שבגלל שהרב ביטון חשוד בעיניהם כמזוהה עם הגר"ש עמאר הם יגרמו לפיטוריו", אומרים הרבנים והעסקנים ומבהירים כי אסור לתת למהלך הזדוני יד. "מילא אם היו ממנים אדם שמתאים לתפקיד עוד ניחא אבל המועמד החדש אינו מתאים לנהל עיר מורכבת ומסובכת שכזאת, מה גם שבעבר אף נעשה נסיון מחטף למנות אותו למבשרת ציון - ני סיון שנכשל".

רבני העיר והעסקנים המזוהים כאמור עם כלל המפלגות בעיר בית שמש החוששים לפיטוריו של הרב ביטון מביעים באוזני "כיכר השבת" את החשש שבשעות אלו מנסים אותם גורמים פוליטיים אינטרסנטיים להפעיל לחץ כבד על הרב לאו בכדי שיאשר במשאל טלפוני את המינוי החדש של הרב בן עזרא לתפקיד ואומרים כי "אסור שזה יקרה".

גורמים ברבנות הראשית מבהירים בשיחה עם "כיכר השבת" כי לגבי עניין המשך כהונתו של הרב ביטון הרי שכל מי שעבר את גיל ה-80 חלה עליו התקנה וממילא מינויו פקע. לדבריהם "מינויו כבר הוארך בעבר פעם אחת וכעת אין אפשרות לעשות זאת בשל התנגדות משרד המשפטים".

בנוגע לשאלה לגבי מינויו של הרב בן עזרא למוסמך לחתום על תעודת הכשרות בבית שמש אמרו הגורמים כי "הנושא היה על סדר יומה של מועצת הרבנות הראשית שהתכנסה אמש אולם לבקשתו של היועץ המשפטי הוסר הנושא מסדר היום בהסכמת שני הרבנים הראשיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר