המרגל האיראני נידון ל-7 שנות מאסר

בית המשפט המחוזי בלוד גזר עונש של שבע שנות מאסר בפועל על עלי מנצורי, אזרח בלגי ממוצא איראני שנמצא אשם בריגול עבור איראן: "הנאשם תכנן בקפידה את מעשיו" (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
עלי מנצורי (צילום: שב"כ)

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (שלישי) שבע שנות מאסר בפועל על עלי מנצורי, אזרח בלגי ממוצא איראני שנמצא אשם בעוון ריגול אחר ישראל למען איראן. מנצורי, שנעצר לקראת סוף שנת 2013, הודה בחקירתו כי גויס על ידי היחידה למבצעים מיוחדים של משמרות המהפכה באיראן.

השופטים ציינו בהחלטתם כי "הנאשם גויס על ידי אנשי המודיעין האיראני, נפגש עמם מספר פעמים ותודרך לפני כניסותיו ארצה". השופטים הוסיפו, "הנאשם פעל בהתאם להוראות שקיבל ממפעיליו, תוך הסוואת זהותו האיראנית ונקט אמצעי זהירות על מנת לקדם את המשימה של הקמת תשתית עסקית פיקטיבית עבור פעילות איש מודיעין איראני".

עוד כתבו השופטים כי "לאחר כניסותיו הראשונות לארץ, דיווח הנאשם למפעיליו על התקדמות ביצוע המשימה וביקש מהם מימון למשימתו. הנאשם תכנן בקפידה את מעשיו".

"הנאשם אסף מידע על נהלי האבטחה בשדה התעופה בן גוריון, צילם תמונות ממתחם נמל התעופה וממתחם שגרירות ארה"ב בתל אביב, צילם מתקן ביטחוני מסווג והחל בבניית התשתית המסחרית אשר נועדה ליצור מסווה לפעילות מודיעין איראנית" כתבו השופטים.

עם זאת, השופטים ציינו כי מנצורי "פעל תחת לחץ בעקבות החשש לחייו ולחיי בני משפחתו שנשארו באיראן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר