צפו בוידאו

מרן הרב עובדיה יוסף: כל חייל שרואים - צריך לנשק

מרן פוסק הדור הגאן רבי עובדיה יוסף זצוק"ל היה דואג תמיד לחילי צה"ל, היה מרבה להתפלל עבורם וכואב את כאב החללים • בשנת 2009 נשא דרשה נרגשת לזכות חיילי צה"ל ואמר לציבור כי החיילים "מוסרים את נפשם, צריך להעריך את הדבר הזה, לברך אותם. לראות חייל? צריך לנשק אותו!" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(וידאו: דר וסוחרת; תמונה: מאיר אלפסי - כיכר השבת)

יום הזיכרון לחיילי צה"ל: במשך שנים היה ידוע כי מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל היה כואב את כאבם של כל חייל וחייל שהיה נפצע בפעולות צה"ל,היה מבכה על כל חייל שנפל בלחימה, ואף היה מפסיק מלימודו בכדי להתפלל לשלום החיילים.

מידי שנה ביום הזיכרון מרן הגר"ע יוסף היה עושה 'אשכבה' לעילוי נשמת החיילים ו'מי שברך' לכל הלוחמים.

אחד התיעודים שייזכרו לדורות צולם בשנת 2009, עת לוחמי צה"ל היו בשיאה של הלחימה במבצע 'עופרת יצוקה' ברצועת עזה, מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל ירד במוצאי השבת אל שיעורו השבועי בבית מדרשו ברחוב הקבלן 45 ובחר לפתוח את השיעור בדברים מרגשים על חיילי צה"ל.

בפתח דבריו אמר מרן הגר"ע יוסף: "חיילי צה"ל נמצאים בצבא ומשרתים, עושים את מלאכתם מלאכת שמיים, שומרים על עם ישראל, על ידי ששומרים עלינו אנחנו יכולים ללמוד תורה, יכולים להתפלל, אם לא היו שומרים עלינו - אלה - אנשי צה"ל, מה היינו עושים? אלה הרשעים האלו היו באים, פרא אדם, היו נותנים לנו מנוחה? שנשב להתפלל וללמוד תורה? לא!".

"אלה, הצה"ל הזה, עושים חסד עם ישראל, כולם אנשי חסד, ה' ישמור צאתם ובואם ויחזרו לביתם לחיים טובים ולשלום", המשיך מרן הרב עובדיה.

מרן פנה בשלב הזה לציבור בכדי שידעו להעריך את הלוחמים: "כל אחד צריך להעריך את זה, לא בחינם אנחנו עושים להם 'מי שברך' ביום שבת לפני פתיחת ההיכל לחיילי צה"ל, לא לחינם, הם מוסרים את נפשם בשביל זה, כמה מסכנים נהרגים על יחוד קדושת ה', על יחוד קדושת ארץ ישראל".

"לכן צריך להעריך את הדבר הזה, לברך אותם", המשיך הרב בהתרגשות, "לראות חייל? צריך לנשק אותו! הוא מוסר את עצמו בשביל עם ישראל! הוא נותן לנו ללמוד תורה, נותן לנו להתפלל. אם לא היה הוא יכולתי להתפלל? כל רגע יבואו אנשי החמאס, מה היינו יכולים לעשות, איפה היינו הולכים".

פוסק הדור סיים את דבריו ובירך את החיילים: "הקב"ה ישמור אותם, ייתן להם משאלות לבם לטובה ולברכה ויקימו בתים נאמנים בישראל ויחזרו לביתם לחיים טובים ולשלום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר