אשת פיליפ ברהאם הי"ד: "השנאה לעם היהודי הרס לי את הבית"

ברחבת הסוכנות היהודית נערך טקס לזכר היהודים שנרצחו בפיגועים אנטישמיים ברחבי העולם. בטקס נאמו רעייתו של פיליפ ברהאם שנרצח בהיפר כשר, ואביו של דן אוזן (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ארונות נרצחי היפר כשר (צילום: אמיר שאבי - פלאש90)

ברחבת הסוכנות היהודית בירושלים נערך הבוקר (רביעי) טקס לזכרם של היהודים שנרצחו בפיגועים אנטישמיים ברחבי העולם. הטקב נערך במקביל לאירועים אחרים שנערכו בהר הרצל בירושלים לזכר נפגעי פעולות האיבה שנרצחו בישראל.

על פי הנתונים, מאז קום המדינה נרצחו ברחבי העולם 200 יהודים בפיגועים אנטישמיים, ושמותיהם נחקקו באנדרטה שהוצבה במקום.

את הנאום המרכזי שהרטיט את הנוכחים נשאה ואלרי ברהאם, אלמנתו של פיליפ שנרצח בפיגוע שאירע לפני חודשים ספורים במרכול היהודי "היפר כשר", בפריז.

בפתח דבריה אמרה: "בעלי נלקח ממני ומילדיי בפיגוע ב'היפר כשר' בצרפת. הוא נרצח בגלל סיבה אחת: בגלל שהוא יהודי. השנאה שיש כלפי העם היהודי נכנסה אליי הביתה והרסה את המשפחה שלי".

היא תהתה: "איך אוכל לשכוח האדם היקר שהיה לי, שהשאיר בי רק כעס וכאב בלב? איך אפשר לחיות בלעדיהם? והוסיפה "אנחנו צריכים לחיות כאילו כרגיל, אבל המצב לא רגיל. אני לא יכולה לשכוח. לעולם לא נשכח אותם".

על ההתמודדות שלה עם האובדן היא אמרה, "אני מנסה להיות חזקה בשביל הילדים שלי, מנסה למצוא את הכוח. מזכירה להם איזה אבא היה להם, כמה היה גאה בהם. הוא שומר עליהם עכשיו מלמעלה. הכאב הוא של כולם. אבל יש את ההרגשה של לבד. היום לא – היום כולנו באותו כאב".

בנוסף נאם גם מרדכי אוזן, אביו של דן אוזן, המאבטח שנרצח בפיגוע בבית הכנסת בקופנהגן: "התאספנו להזכיר את נשמות יקירינו שנרצחו והיו קורבן לדעות קדומות, שנאה, אלימות ושחיתות. הבן שלי נרצח כששמר על הקהילה היהודית בבית הכנסת בקופנהגן. הוא היה חופשי מדעות קדומות. המסר שלו: להעז לראות טוב. עם ישראל חי".

יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי אמר: "בכל דור לדור קמים עלינו לכלותינו, זו הייתה שנה קשה. גילינו ששדה הקרב זה לא רק גבולות ישראל, אלא כל עיר ועיר בישראל. גילינו ששדות קרב זה לא רק ישראל, אלא כל בית כנסת יהודי בכל מקום בעולם. אפילו סופרמרקט כשר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר