ארה"ב בנתה בחשאי העתק של הכור האיראני

ה"ניו יורק טיימס" חושף כי ארה"ב בנתה בחשאי העתק מדויק של הכור הגרעיני האיראני, זאת בכדי להבין כיצד להתמודד עם האיום הגרעיני הנשקף מאיראן (חדשות, בעולם)

כור גרעיני. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

ה"ניו יורק טיימס" חושף כי ארה"ב בנתה העתק מדויק של הכור הגרעיני האיראני, זאת בניסיון להבין כיצד להתמודד עם האיום הגרעיני הנשקף מאיראן.

על פי הדיווח בעיתון, ההעתק הוקם במדינת טנסי והוא מסייע למדענים להעניק את "ההערכות הטובות ביותר האפשריות" למרחק של איראן מפצצה גרעינית.

בכור הדמה בטנסי הוצבו צנטריפוגות ענק. "אנחנו יודעים הרבה יותר על הצנטריפוגות של איראן בעקבות כך", אמר מומחה גרעין בכיר.

על פי הדיווח ב"ניו יורק טיימס", במהלך שיחות הגרעין בשווייץ הציבו כמה חברים בצוות המדענים האמריקני קערת שוקולד בשולחן וסידרו מחדש את השוקולדים, כדי להראות לאיראנים כיצד הכור באראק ייראה. "זו הייתה דרך ויזואלית כדי לפתור את מחסום השפה", אמר גורם לעיתון.

כחלק מהניסיון להבין את האיום הגרעיני האיראני, הוקמו צוותים מיוחדים שבחנו את טענות איראן. צוות אחד בדק את הטענה כי הכור נועד למטרות אזרחיות. צוות אחר בחן כיצד ניתן למנוע מהכור לייצר פלוטוניום.

על צוות אחר הוטל לבחון את הכור בנתנז. הצוות בדק אם עיצוב מחדש של נתנז, שיאפשר לאיראן להפעיל כ-6,000 צנטריפוגות, ישיג את המטרה המרכזית של המערב - להשאיר את איראן במרחק של כשנה מפצצה. על פי הדיווח, התשובה חיובית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר