ראש ממשלת צרפת: מינואר סיכלנו חמישה פיגועים

ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס, חשף בראיון כי כוחות הביטחון הצרפתים סיכלו מאז חודש ינואר חמישה פיגועים שכוונו נגד מטרות יהודיות ונוצריות. "הטרור אף פעם לא היה כ"כ משמעותי" (בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מנואל ואלס (צילום: shutterstock)

ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס, חשף הבוקר (חמישי), כי מאז גל הפיגועים האחרון שהתרחש בינואר כוחות הביטחון במדינתו הצליחו לסכל חמש תקיפות טרור.

בראיון לתחנת רדיו צרפתית, אמר ראש הממשלה, כי איום הטרור על צרפת לא היה אף פעם כל כך משמעותי. הוא הוסיף כי בין חמשת תקיפות הטרור שסוכלו היו אירועים נגד מטרות יהודיות וגם נגד נוצרים.

אחד מהאירועים עליהם דיבר, התרחש ביום ראשון האחרון, כאשר אזרח אלג'יראי נעצר בחשד כי תכנן לבצע פיגוע בכנסייה.

בימים האחרונים הכריז ראש הממשלה הצרפתי כי ארצו תשקיע מאה מיליון אירו בהתמודדות עם גזענות ואנטישמיות.

על פי התוכנית יוחמרו העונשים נגד אותם אנשים שיבצעו פשעי גזענות ואנטישמיות. מבחינת המדינה, ברגע שתוכנית זו תצא אל הפועל רשויות החוק לא יבדילו בין תקרית קלה יחסית בחומרתה לזו החמורה והעונש תמיד יהיה חמור וזאת כדי לנסות ולהוריד את מספר התקריות.

ראש ממשלת צרפת הודה בימים האחרונים, כי ישנה עלייה דרמטית בהתרחשות מקרים על רקע אנטישמי וגזעני, אך אמר כי למרות זאת היהודים אינם צריכים לחשוש מכך.

חודשים האחרונים עצרה המשטרה המקומית כמה עשרות בני אדם החשודים במעורבות בטרור. בין היתר נעצרו ארבעה חשודים בסיוע למחבל אמאדי קוליבלי, שביצע את הפיגוע במרכול, אחת העצורות היא קצינת משטרה שהתאסלמה ומקורבת למחבל.

כזכור, צרפת הוגדרה רק לאחרונה, כמדינה המסוכנת ביותר ליהודים בעולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר