חתן התנ"ך העולמי: אייל יצחק מטס בן 15

חתן התנ"ך העולמי לשנת תשע"ה, הוא אייל יצחק מטס, בן 15, תושב רחובות, שגבר על 16 המתמודדים שהגיעו לגמר. ראש הממשלה קרא למתמודדים מהתפוצות: "חזרו אלינו" (חדשות)

החתן (דוברות חידון התנ"ך העולמי)

יש לנו זוכה: חתן התנ"ך העולמי לשנת תש"עה, הוא אייל יצחק מטס, בן 15, מרחובות, תלמיד ישיבת דרכי נעם בפתח תקווה.

מטס גבר על 16 המתמודדים בגמר החידון, הנערך כמידי שנה ביום העצמאות, זו כבר השנה ה-52. למקום השני הגיע ישראל אודי אלגרבלי, בן 17 מירושלים הלומד בישיבת חורב. במקום השלישי ניצב ארד קוצר מאשדוד, נציגי התפוצות הגיעו רק למקום הרביעי, עם רפאל ריפסמן מקנדה.

לשלב הגמר, הגיעו 16 מתמודדים, מבין 67 מתמודדים בשלבים מוקדימים יותר, מ-33 מדינות. אל הגמר הגיעו ארבעה מישראל, שלושה מארה"ב, קנדה ומקסיקו (שלושה מכל מדינה), ומתמודד אחד מפנה, בלארוס ודרום אפריקה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ששאל את שאלת "ראש הממשלה", אמר אחרי הזכיות: "חייל שנשבע אמונים למדינה מקבל בצד הרובה ספר תנ"ך. התנ"ך הוא מקור כוחנו, הוא סוד קיומנו, אני רואה בו מקור מים חיים וחשוב לי שכל נערינו ונערותינו, ילדינו וילדותינו, ישאבו מן הבאר הזו. להכניס את התנ"ך כתוכנית יסוד בתוכנית הלימודים של ישראל".

נתניהו שב על קריאתו ליהודי התפוצות לעלות לישראל: "ישראל היא המקום שבו יהודי יכול ללכת ברחוב ולומר אני יהודי. איננו מבטלים את אחריותם של ממשלות שונות בעולם לדאוג לביטחונם של אזרחיהם היהודים, אבל אנחנו אומרים ליהודי העולם: זה הבית, זה הבית שלנו. חזרו אלינו לארץ ישראל, עלו למדינת ישראל. אנו מחכים לכם בזרועות פתוחות".

חידון התנ"ך העולמי לנוער יהודי אורגן על ידי משרד החינוך, קצין חינוך ונוער ראשי בצה"ל, הרבנות הצבאית הראשית, הסוכנות היהודית, משרד הביטחון וקרן קיימת לישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר