מרכיבים ממשלה

נתניהו לדרעי: קח את תיקי הרווחה, פנים ופיתוח הנגב

המו"מ הקואליציוני: לאחר שעיקר את משרד הפנים ממנהל התכנון, מנסה ראש הממשלה בנימין נתניהו לפייס את יו"ר ש"ס אריה דרעי עם הצעה חדשה: לצד תיקי הפנים והדתות, גם תיק הרווחה ופיתוח הנגב והגלילי יוענקו לש"ס. גורמים במפלגה: "דרעי בוחן את צעדיו, כנראה שבשבוע הבא כבר ייסגר ההסכם" (פוליטי,ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי ונתניהו, ארכיון (צילום: עמית שאבי)

בחירות 2015 • מרכיבים ממשלה: ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך לנסות לרצות את יו"ר ש"ס אריה דרעי, שתיק הפנים הובטח לו - אולם בשבוע האחרון הוצא מנהל התכנון משליטת המשרד, מה שמפחית באופן דרמטי את כוחו של השר. בין היתר, הציע הליכוד לדרעי את תיק הפנים המעוקר, ולצדו את תיקי הרווחה ופיתוח הנגב והגליל.

גורמים בש"ס אישרו את פרטי ההצעה ואמרו כי דרעי בוחן בימים אלו את צעדיו. לדברי גורם במפלגה, גם במידה ודרעי יקבל את ההצעה לא ברור האם יכהן בעצמו גם כשר הרווחה או שיעביר את התיק לח"כ אחר במפלגה.

לפי חלק מהגורמים בש"ס, בסופו של המשא ומתן צפוי דרעי לכהן כשר הפנים (המעוקר) ובמקביל גם כשר הדתות כאשר ח"כ נוסף מטעם המפלגה יכהן כסגן שר במשרד הדתות ואת תיק הרווחה דרעי יעניק לח"כ יצחק כהן, מספר 2 ברשימה.

בתוך כך, מחר, יום שישי, תתקיים פגישה בין צוות המשא ומתן של ש"ס בראשות ח"כ לשעבר אריאל אטיאס לצוות המשא ומתן של הליכוד בכדי לנסות ולקדם את המשא ומתן בין המפלגות. בש"ס מעריכים כי במהלך השבוע הבא יגיעו הצוותים להסכם קואליציוני שיאפשר חתימה של המפלגות.

כזכור, יו"ר ש"ס אריה דרעי הצהיר השבוע כי לא יכהן כשר הפנים ללא מנהל התכנון. "בסוף יש שתי אופציות, או שנחליט בשקלול כל הנתונים לדרוש בכל זאת את משרד הפנים מלא-מלא, או שנקבל את הצעתו החלופית של נתניהו לקבלת תיק התחבורה, כולל הנגב והגליל והדתות. לא תהיה אופציה של הליכה לתיק הפנים ללא מנהל התכנון, או קבלת 'תיק כלאיים' אחר ללא משמעות ביצועית מעשית" אמר דרעי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר