נציג "השבט" החרדי: נכד הגראי"ל שטיינמן דוד שפירא

ר' דוד שפירא, נכדו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון יהודה לייב שטיינמן, נבחר לייצג את "השבט" החרדי באתר וואלה. הכתב: "הוא כל יכול בבית הכי משפיע בעולם החרדי" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שוקי לרר)

כמידי שנה, נוהגים כלי התקשורת בישראל, העיתונים ואתרי האינטרנט לסקר ברשימה מובילה את האנשים שהשפיעו באותה השנה בפרט ובשנים האחרונות בכלל על מדינת ישראל ואזרחיה. השנה בחרו באתר "וואלה!" להתמקד במספר אישים המייצגים עדות ומגזרים שונים בישראל, כשבכל אחת מהקטגוריות הללו בחרו באתר דמות אחת שהיא המשפיעה ביותר במגזר ממנו היא באה ובשל כך גם על החברה הישראלית.

תחת הכותרת "יחד שבטי ישראל" בחר האתר 6 נציגים מהמגזרים החרדי, הדתי לאומי, המזרחי, המשפטי ועוד. את המגזר החרדי נבחר לייצג הרב דוד שפירא, נכדו ונאמן ביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן הנחשב מטבע הדברים לאישיות משפיעה במיוחד ואולי אף המובילה והחזקה בציבור הליטאי והחרדי כולו (בכפוף לסביו).

"שמו של הרב אהרן לייב שטיינמן, מנהיג הציבור החרדי-ליטאי, מוכר גם במגזר הכללי, אבל בציבור החרדי מוכר שם נוסף: נכדו, הרב דוד שפירא, הנחשב למושך האמיתי בחוטים" כותב האתר. "המבקרים טוענים כי כוחו של שפירא רב מדי, וכי העובדה שהוא מנהל את החצר מעמידה בספק את חובת הציות להוראות הרבנים. המצדדים בו ישיבו כי שפירא עושה את "מלאכת הקודש", ומסייע לרב לממש את רצונותיו".

עוד נכתב כי "לרב שטיינמן, כמעט בן 101, יש השפעה ישירה על מאות אלפי חרדים בישראל ובעולם, ולא רק עליהם: שלושה מבין שבעת חברי הכנסת של "יהדות התורה" סרים למרותו. גם השפעתו על מהלכים משמעותיים של שתי המפלגות החרדיות גדולה, ובדרך כלל מכרעת. שפירא, נכדו, הוא האיש הקרוב והנאמן לו ביותר. הוא בן 36, מתגורר בבני ברק, נשוי ואב לשמונה. לפני כעשור החל כשומר הסף, ומהר מאד ביצר את מעמדו בבית סביו. מלבדו, אין לרב שטיינמן בן משפחה שקרוב אליו כל כך".

"בניגוד לחצרות ולרבנים אחרים, תפקידו של שפירא כיד ימינו של הרב, לא מתחיל ונגמר בכך. הרחק מאור הזרקורים, הוא הפך במהרה למושך בחוטים בסוגיות המשמעותיות והדרמטיות ביותר במגזר החרדי. הוא כל יכול בבית, הרב סומך עליו, וכמעט הכל עובר דרכו. במגזר שבו כמעט כל סוגיה, גם הקטנה ביותר, עוברת על שולחנם של הרבנים, כוחו בא לידי ביטוי לעתים גם בהשפעה על אויש של תפקידים ציבוריים, לרבות חברי כנסת".

"שפירא מקשר בין חברי הכנסת, ראשי עיריות, חברי מועצות ורבנים אחרים, לבין הרב המשפיע ביותר במגזר החרדי. כשהם צריכים לשאול את הרב הישיש שאלות דחופות, הם מתקשרים לשפירא, ומתייעצים מתי וכיצד להציג את השאלה. "הוא עומד בראש החנית ומנהל את המאבקים", אומר עליו גורם ב"דגל התורה".

הכתב לענייני חרדים ב"וואלה!" יקי אדמקר הסביר בשיחה עם "כיכר השבת" את הבחירה ואמר: "הבחירה בו הייתה טבעית. הוא אדם שעומד בצומת המרכזית ביותר בעולם החרדי, ויש לו השפעה על ההחלטות הדרמטיות ביותר, גם אם הן מסויגות בהחלטותיו של הרב עצמו".

"הוא כל יכול בבית הכי משפיע בעולם החרדי, הרב סומך עליו, וכמעט הכל עובר דרכו. במגזר החרדי שבו כמעט כל סוגיה, גם הקטנה ביותר, עוברת על שולחנם של הרבנים, מביאה לכך שכוחו בא לידי ביטוי לעתים גם בהשפעה על איוש תפקידים בכירים ומרכזיים, וללא ספק זה הופך אותו לבעל כוח משמעותי מאד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר