מבצע כושל בפקיסטן: ארה"ב הרגה בטעות שבוי יהודי-אמריקני

תקלה מבצעית חמורה: כוח אמריקני שתקף מתחם של אל-קאעידה הרג בטעות את הקבלן היהודי וורן וינשטיין ושבוי איטלקי נוסף. נשיא ארה"ב יצא למצלמות והביע צער: "לא ידענו שהם שם, האחריות כולה שלי". בסרטון מהשבי התחנן וינשטיין: "אובמה, תציל אותי" ופנה אפילו לנתניהו

יצחק בן חורין, ynet | כיכר השבת |
(צילום: אל קאעידה, מדיה חברתית)

הבית הלבן הודיע הערב (יום ה') כי ארה"ב הרגה בטעות שני שבויים זרים שהוחזקו בידי אל-קאעידה, האחד אזרח יהודי אמריקני והשני אזרח איטלקי, במהלך מבצע מיוחד בחודש ינואר בפקיסטן.

שני החטופים שנהרגו בהפצצת המל"טים הם האמריקני וורן וויינשטיין שנחטף באוגוסט 2011 ואיש הסיוע האיטלקי ג'ובאני לו פורטו שנחטף ב-2012. כעת מתברר שהם הוחזקו במתחם בגבול בין פקיסטן לאפגניסטן, שאותו הפציצה ארה"ב בינואר. לוושינגטון נדרש זמן כדי לגלות שהם היו למעשה במקום שהופצץ ושהם נהרגו בהתקפה, ולכן רק כעת היא מאשרת זאת רשמית.

בוושינגטון הביעו צער על מותם של בני הערובה במבצע, אבל הדגישו כי לא הייתה שום סיבה להאמין שהם הוחזקו במתחם שהותקף. נשיא ארה"ב, ברק אובמה, יצא הערב למצלמות ומסר הצהרה מיוחדת בנוגע לפעולה הכושלת. אובמה הביע תנחומים על מותם של בני הערובה, ואמר כי שוחח עם משפחתו של החטוף האמריקני שנהרג וורן וינשטיין.

הנשיא האמריקני הביע צער עמוק על האירוע בפקיסטן, ואמר כי הוא לוקח אחריות מלאה למה שהתרחש בו. הוא הדגיש כי הוא עצמו הורה לפרסם בפומבי את פרטי הפעולה שבוצעה בינואר, ואמר כי ארה"ב האמינה שבמתחם שאותו היא תוקפת אין אזרחים. לצד זאת, הוא הדגיש כי במבצע נהרגו גם אנשי אל-קאעידה, ואמר כי מדובר בפעילי טרור מסוכנים ביותר.

הבית הלבן מסר מוקדם יותר כי באותה פעולה שבה נהרגו השבויים חיסל כוח אמריקני את בכיר אל-קאעידה אחמד פארוק, שהוא אזרח אמריקני. לפי לשכת הנשיא אובמה, גם פעיל אמריקני אחר באל-קאעידה, אדם גדאחן, נהרג בתקיפה.

פורסם ב-ynet

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר