"מעשה טרור"

הנציגים החרדים מוקיעים את הקיצונים שתקפו קצין

ביהדות החרדית ממשיכים לגנות בחריפות את התקיפה הנפשעת של קצין מחטיבת גבעתי שהגיע לשכונת מאה שערים. אריה דרעי: "יש גבול להביא את הפושעים לדין לאלתר". יעקב ליצמן: "מעשה פסול וחילול השם" גם רה"מ בנימין נתניהו גינה: "אירוע מקומם. צריך למצות את הדין עם פורעי החוק" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

תקיפת הקצין: ביהדות החרדית מגנים בתוקף, את התקיפה הנפשעת של קצין גבעתי שהגיע לשכונת מאה שערים בכדי לבקר את חייליו תושבי השכונה.

יו״ר ש״ס אריה דרעי תקף בחריפות את הקבוצה הקיצונית המהווה נזק ליהדות החרדית כולה והשווה את מעשיהם למעשי טרור.

דרעי אמר הצהריים כי ״‏"יש גבול! תקיפת חייל צה"ל ע"י קיצונים יהודים היא מעשה טרור".
״נעשה היום מעשה חמור ואני דורש מהמשטרה לעשות הכל כדי להביא את אותם פושעים לדין לאלתר״, הוסיף דרעי.
יו״ר ׳יהדות התורה׳ ח״כ יעקב ליצמן הגיב לתקיפה ואמר: "תקיפת חייל בידי קיצוניים מהווה קו אדום שיש לגנותו בכל פה. שימוש באלימות מכל סוג שהיא הינו מעשה פסול וחילול ד׳״.
ליצמן הוסיף ואמר: "על המשטרה למצות את הדין עם התוקפים".
ח"כ אורי מקלב מסר: "מדובר בקבוצה קיצונית וקיקיונית שאלימה לחברה החרדית יותר מלציבור הכללי. זהו אותם פורעים ואותו מקום בו הותקפו ח"כ גפני ומרן הרב אלישיב זצ"ל בבואם להתפלל בבית כנסת משטרת ישראל נוהגת עימם בסלחנות יתירה ואף עומדת בקשרים עם חלק ממנהיגיה. השתיקה והכניעה של המשטרה כלפי אותה קבוצה שבירתה בבית שמש ובמאה שערים נתנה היום שוב את אותותיה".
גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התערב בנושא ושוחח עם השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ ועודכן במאמצי המשטרה לעצור את התוקפים.
נתניהו אמר: ״מדובר באירוע מקומם, וצריך למצות את הדין עם פורעי החוק שהרימו יד על קצין צה"ל. שירות בצה"ל הוא מקור לגאווה. צה"ל הוא צבא העם שמגן על כולנו. משרתים בו כל קבוצות האוכלוסיה בחברה הישראלית – כך היה וכך יימשך".
הרכב המנופץ (באדיבות המצלם)

יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין אמר: ״תקיפת קצין צה״ל היא חציית קו אדום שאסורה מכל וכל! צר לי שדוקא בשבוע שבו אנו מעלים את זכרם של בנינו שבזכותם כל אזרחי ישראל יכולים לחיות בבטחון - פורצות שנאה ואלימות שמקטבות וזורעות שנאת חינם. אני קורא למגזר החרדי לגנות בחומרה את המקרה ולהוקיע לאלתר את הקיצוניים שבתוכה שמבזים ומטילים רפש על החברה הישראלית כולה ועל המגזר החרדי בפרט".

דובר צה"ל מסר בתגובה לאירוע: "צה״ל קולט לשורותיו בשנים האחרונות אלפי מתגייסים חרדים לתפקידים משמעותיים בכלל יחידות הצבא.

צה"ל רואה בחומרה, מוקיע ומגנה כל ניסיון לפגיעה במפקדיו וחייליו, העושים לילות כימים בהגנה על ביטחון המדינה ואזרחיה".

סגן השר לשירותי דת אלי בן דהן: " לא נסלח על פגיעה בחיילי צה"ל, על המשטרה לאתרם, לטפל בהם ולוודא שהמקרה לא יישנה. מדובר בקומץ פרובוקטורים, שהתשובה המוחצת להם היא חיזוק האחדות בעם ישראל."

"היה להם רצח בעיניים"

הקצין, סגן משנה בן 21, המשרת בגדוד החרדי של חטיבת גבעתי, הגיע למאה שערים, בכדי לבקר שני חיילים חרדים בודדים המשרתים תחתיו.

לאחר שיצא מהביקור, החלו כמה ילדים לתקוף אותו וליידות לעברו אבנים וביצים. הקצין שהגיע ברכב ממוגן, נמלט לרכבו וניסה לנסוע מהמקום, אך הקיצונים לא נרגעו וחסמו את הכביש, תוך שהם ממשיכים ליידות אבנים.

השמשות הקדמיות של הרכב הממוגן לא נופצו, אך השמשה האחורית שאינה ממוגנת נופצה ואבן חדרה לתוך הרכב. בנוסף, ספג הקצין מכות יבשות מהקיצונים שהתאספו במקום.

רק לאחר דקות ארוכות הוא הצליח להימלט מהזירה ולהגיע לתחנת המשטרה במגרש הרוסים בכדי להגיש תלונה.

אמו של החייל, יעל, סיפרה ל-ynet: "הוא נסע ברכב שלי, שהוא ממוגן כי אנחנו גרים בקריית ארבע, וכשהותקף - ניסה לברוח מהמקום, אך הילדים השתטחו על הכביש, והוא לא יכול היה לנסוע. הם המשיכו להשליך לעברו אבנים, והשמשות התנפצו. לאחר כמה דקות הצליח להיחלץ משם בעור שיניו".

האם הוסיפה, כי בנה שהותקף סיפר לה כי "היה להם רצח בעיניים, בדיוק כמו למחבלים שפגשתי בחאן-יונס, במלחמה האחרונה. אף אחד מכל ההמון הזה לא ניסה להגן עלי. לא היה צדיק אחד בסדום".

לדבריה, "הרכב שלי שבור והרוס לחלוטין. כשההורים של הילדים האלה ישנו במלחמה, אני לא עצמתי עין כי הבן שלי היה בסג'עיה, ואני לא מוכנה לשתוק להן על כך שילדיהן התנפלו עליו היום".

מדובר המשטרה נמסר כי נפתחה חקירה בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר