'יתד נאמן' תוקף

חרדים בהדלקת המשואות - "שוליים, בלי שמץ חרדיות"

"יתד נאמן" יוצא במאמר חריף נגד החרדים שחוגגים עצמאות ומצדיק את דברי העיתונאית יעל פז-מלמד בגנות החרדים שהשתתפו בטקס הדלקת המשואות • "העובדה שכיפה שחורה מעטרת את ראשם, אינה אומרת דבר. גם לא אם נותרו כמה שערות בודדות בפאותיהם, ובוודאי שלא החולצה לבנה" (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
טקס הדלקת המשואות (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

בשנים האחרונות בוחרים יותר אנשים ומשפחות הנמנים על בני המגזר החרדי, לא רבים הם אבל גם לא מעטים, "לחגוג" באופן כזה או אחר את יום העצמאות בין אם המדובר בהשתתפות בטקסים רשמיים או לחילופין בחגיגות כאלו ואחרות.

הבוקר (ראשון) יוצא העיתון הליטאי "יתד נאמן" במאמר חריף נגד התופעה ומכנה את אותם הנוהגים כך כ"שוליים בלי שמץ של חרדיות" ובעצם מגדיר מחדש את המושג "חרדים חדשים".

במאמר מיוחד תחת הכותרת: "בושה בשולי המחנה", מזכיר העיתון כי "ישנם גורמים בשולי המחנה, כאלה שבעברם השתייכו אולי לציבור החרדי ולחוגיו השונים, אולם כיום התרחקו מאוד מההגדרה וההוויה הפשוטה והאמיתית של היהודי החרדי, והתקרבו מאוד לעולם החילוני על כל מושגיו והתנהגותו המנוגדת במובהק לתורה ומצוותיה".

העיתון מצטט את מאמרה של העיתונאית יעל פז-מלמד שתקפה את "עומס החרדים" שהשתתפו בטקס הדלקת המשואות, וכתבה: "מה בדיוק החלק שלהם בטקס הזה, חוץ מאשר חנופה דוחה", וקובע כי למרות שכתבה את דבריה ממקום של שנאת חרדים הרי שמדובר בדברים צודקים ונכונים.

"אין ליהודי חרדי מה לחפש שם", כותב 'יתד', "מה עושים במקומות כאלה יהודים חרדים? וגם להסכים איתה שאלו שכן באים עושים זאת רק ממקום של חנופה ורצון להתקרב לחוקות הגויים ולהתרחק מדרך התורה כאילו שאז יעריכו אותם יותר".

'יתד נאמן' פונה לפז-מלמד ואומר: "דעי לך, וגם לכל מי שקרא את מה שכתבת, לא כל אלו שראית שם ואותם כינית משום מה חרדים, הם חרדים. אולי היו פעם, גם זה לא בטוח".

"סביר להניח שגם בעבר היו קרובים יותר לשוליים, וכיום הם כבר השוליים בעצמם ואף מחוץ לשוליים", ממשיך 'יתד' להגדיר את המשתתפים שם, "מה שברור הוא, שכיום לא נותר בהם שמץ של חרדיות, שאלמלא כן, רגלם לא היתה מתקרבת למקום הזה ולאירוע המדובר".

"העובדה שכיפה שחורה מעטרת את ראשם, אינה אומרת דבר. גם לא אם נותרו כמה שערות בודדות בפאותיהם, ובוודאי שלא החולצה לבנה שהם לובשים, אם הם עדיין לובשים", מפרט את 'יתד'.

"יהודי חרדי לדבר ה' לא קשור עם אירוע כפרני, אירוע שכולו זועק כוחי ועוצם ידי, אירוע שמתכחש במהותו לעובדה שיש בורא לבריאה והוא אשר מנהיגה", נכתב במאמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר