מרכיבים ממשלה

דרעי רוצה את תיק הכלכלה עם שליטה מלאה ב"דתות"

לאחר הודעת יו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט כי הוא מעוניין לקבל את תיק החינוך, העביר יו"ר ש"ס אריה דרעי מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו דרישה לקבל את משרד הכלכלה המורחב במקום תיק הפנים ממנו נלקח מנהל התכנון. בנוסף, בש"ס הבהירו כי הם דורשים שליטה מלאה במשרד הדתות (חדשות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
יו"ר ש"ס אריה דרעי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בחירות 2015 • מרכיבים ממשלה: לאחר הודעתו של יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט כי הוא דורש את תיק החינוך ומוותר על תיק החוץ, ולפי המסתמן ראש הממשלה בנימין נתניהו צוי להיענות לבקשה, התפנה תיק הכלכלה בו החזיק בממשלה היוצאת.

מי שדורש כעת את תיק הכלכלה הוא יו"ר ש"ס אריה דרעי שהעביר בשבוע האחרון מסר ברור לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מסרב לקבל לידיו את תיק הפנים ללא מנהל התכנון שנלקח מהמשרד לטובת שר האוצר המיועד משה כחלון.

כעת, העביר יו"ר ש"ס דרעי לראש הממשלה נתניהו מסר ברור בו הוא מבקש את תיק הכלכלה. "אנחנו שבעה מנדטים ומקבלים שר אחד, איווט עם שישה קיבל שניים כולל החוץ, בנט עם שמונה מקבל שלושה שרים ואת החינוך, אין שום סיבה שלא נקבל את תיק הכלכלה - מורחב", אמר דרעי בסוף השבוע.

דרעי שנשמע מאוכזב מהעובדה שתיק הפנים נלקח ממנו, זאת למרות שלדבריו הוא קיבל הבטחה ברורה מנתניהו לקבל את התיק, מאוכזב גם מהעובדה שנתניהו הציע לו את תיק התחבורה ולבסוף החליט כנראה להשאיר אותו בידי ישראל כץ. בליכוד אמרו כי "עד שדרעי הגיב להצעת ראש הממשלה המשא ומתן עם בכירי הליכוד התקדם".

במקביל, צוות המשא ומתן של ש"ס בראשות אריאל אטיאס הודיע לצוות הליכוד ולאנשי הבית היהודי כי בש"ס דורשים את משרד הדתות בשליטה מלאה, וכי אין בכוונתם להעביר לידי 'הבית היהודי' את תפקיד המנכ"ל או כל תפקיד אחר במשרד.

ההערכה בש"ס היא שכעת 'הבית היהודי' יסירו את הדרישה לשליטה בדתות. "הכל היה משחק, הם השתמשו בדתות בכדי לסחוט את ראש הממשלה. עכשיו, שהם מקבלים את החינוך ועוד שני שרים כולל תפקיד לאיילת שקד אין סיבה שהם ימשיכו בדרישה על תיק הדתות", העריך בכיר בש"ס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר