"לא מדובר באירוע פוליטי"

למרות העתירה: עיריית י-ם אישרה תקציב ל'אל המעיין'

ועדת הכספים של עיריית י-ם החליטה לאשר העברת תקציב בסך של 400 אלף שקלים ל"אל המעיין" עבור אירוע שקיימה בחול המועד פסח בעיר, זאת למרות עתירה שטענה כי לאירוע אופי פוליטי. שמונה חברי ועדה תמכו וארבעה התנגדו. היועץ המשפטי לעירייה: "צפיתי ב-3.5 שעות מהאירוע, לא שמעתי פוליטיקה" (מקומי)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכנס בחול המועד פסח (צילום: יעקב כהן)

כינוס אל המעיין: למרות העתירה שהגיש עו"ד יוסי חבליו נגד התקצוב של עיריית ירושלים לכנס 'אל המעיין' בחול המועד פסח האחרון, החליטה ועדת הכספים בעיריית ירושלים לאשר את העברת התקציב בסך 400 אלף שקלים לארגון 'אל המעיין'.

בעתירה המנהלית לבית המשפט של עו"ד חביליו בשם עמותת 'צחור' נכתב: "טענות העתירה בתמצית הינן כי האירוע היה מתוכנן מראש והתקיים בפועל כאירוע פוליטי ו/או פוליטי, בחלקו המכריע, של מפלגת ש"ס ו/או נשא אופי פוליטי, ובכל מקרה זוהה לחלוטין עם מפלגת ש"ס, ולכן על פי הדין אסור לעירייה להשתתף במימונו".

"מעבר לכך" הוסיף, "תטען העותרת כי הליך אישור תקצוב האירוע היה הליך שאינו כדין". חביליו ביקש מבית המשפט צו ביניים כדי למנוע עד לסיום ההליך המשפטי את העברת הכספים ל'אל המעיין'.

יו"ר ש"ס אריה דרעי באירוע בחול המועד פסח (צילום: יעקב כהן)

אך כאמור, למרות הטענות של עו"ד חביליו ולמרות שבית המשפט קבע דיון לעוד שבוע וחצי, שמונה חברי ועדת הכספים של העירייה הצביעו בעד, ארבעה הצביעו נגד, והוחלט להעביר את התקציב לעמותה.

היועץ המשפטי של עיריית ירושלים עו"ד אלי מלכה אמר כי מתוך 4.5 שעות של האירוע הוא ראה 3.5 שעות וצפה בעיקר ב"זמרים שהנעימו לקהל, והשאר נאומים ודברי תורה. האזנתי לנאומים וכלל לא היה נאומים פוליטיים". לדבריו: "דרעי סיפר תיאור על היחסים בין משה לפרעה ולא שמעתי שום דבר פוליטי".

כזכור, עם הגשת העתירה של עו"ד יוסי חבליו, אמר מנכ"ל 'אל המעיין' הרב משה אילוז כי: "לא מדובר באירוע פוליטי אלא במעמד תורני שנערך מזה שנים רבות בשיתוף עיריית ירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר