חוקרים מבטיחים: תרופה לאסתמה תוך 5 שנים

בשורות טובות: חוקרים בבריטניה טוענים כי מצאו את הגורמים לאסתמה, הנחשבת לאחת המחלות הנפוצות בעולם המערבי, ומבטיחים כי תושק תרופה למחלה תוך פחות מ-5 שנים (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
בשורות טובות מאוד לחולי האסתמה (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

פריצת דרך בעולם הרפואה: חוקרים בריטיים טוענים שזיהו את המקור למחלת האסתמה, הנחשבת לאחת המחלות הנפוצות בעולם המערבי, וכי הגילויים החדשים יובילו לטיפולים יעילים תוך פחות מחמש שנים.

האסתמה (קצרת) היא מחלת ריאות כרונית, הגורמת להיצרות מעבר האוויר בסמפונות, ולמקרים חוזרים של נשימה שורקנית, לחץ בחזה, קוצר נשימה ושיעול כבד הקורה בדרך כלל מוקדם בבוקר או בלילה.

עורכי המחקר גילו כי תרופות מקבוצת calcilytics יעילות לטיפול באסתמה. התרופות פותחו לפני 15 שנה לטיפול באוסטאופורוזיס, אך נכשלו במבחן התוצאה. כעת, מצא המחקר, שבוצע על ידי חוקרים מאוניברסיטת קרדיף הבריטית בשיתוף עם חוקרים אמריקאים ממאיו קליניק, כי אותן תרופות כושלות פועלות נגד אותם קולטני סידן שנמצאו כגורמים לאסתמה.

גילוי הקולטנים שופך אור על תעלומת ריבוי הגורמים לאסתמה. כיוון שהפעלת הקולטנים נגרמת כתוצאה מאלרגנים, עשן סיגריות או פיח וגורמים סביבתיים המשחררים כימיקליים הגורמים לקולטני ה-CaSR להתעורר ברקמות דרכי הנשימה, וליצור למעשה את האסתמה.

חמישה אחוזים מחולי האסתמה אינם מגיבים לטיפולים הקיימים היום בשוק, וגילוי כזה הוא עבורם בשורות טובות מאוד ומהפכה של ממש באיכות החיים. למרות היותם קבוצת חולים קטנה יחסית, כמות ימי האשפוז והנזק שהם חווים כתוצאה מהאסתמה מהווים כ-90 אחוזים מעלויות הטיפול בכל חולי האסתמה.

החוקרים מקווים להתחיל תוך שנתיים בניסויים קליניים בבני אדם, ולפתח תרופה שתהיה על המדפים תוך חמש שנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר