מחקר: אכילה בשעות מאוחרות מגבירה סיכון לסרטן נשים

גם אם את מקפידה על תזונה בריאה, חשוב מאוד שתשימי לב לזמני האכילה. מחקר חדש מצא כי אכילה בשעות לילה מאוחרות עלולה להגביר את הסיכון לחלות בסרטן נשים (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
זה אולי בריא, אבל לא בשעת לילה מאוחרת (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

מחקר חדש שנערך בקליפורניה מצא כי הקפדה על ארוחות בשעות קבועות והימנעות מאכילה בלילה, מפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן נשים.

בזמן האכילה, הגוף מפרק את הסוכרים והעמילנים לגלוקוז, המתפרק בדם לאינסולין, המספק לגוף אנרגיה. כאשר ישנו מחסור בייצור האינסולין, רמת הסוכר בדם נותרת גבוהה, מה שנקשר על ידי מחקרים רבים לגורם מוגבר לסרטן נשים.

ממצאי המחקר הצביעו על רמות סוכר מאוזנות אצל נשים שהמרווח בין הארוחה שאכלו בערב, לבין הארוחה הראשונה שאכלו בבוקר שלמחרת, היה גדול יותר (אך לא גדול מידי). רמות הסוכר של אלו שאכלו בלילה, היו גבוהות בארבעה אחוזים מאלו שלא אכלו בלילה.

רות פטרסון, אחת ממחברי המחקר ומנהיגת תכנית למניעת סרטן באוניברסיטת קליפורניה, סן דייגו אמרה כי "בדרך כלל, העצות התזונתיות למניעת סרטן מתמקדות בצריכת בשר אדום מוגבלת, הימנעות מאלכוהול, ודגנים מזוקקים תוך הגדלת מזונות על בסיס צמחי. אך הראיות החדשות מוכיחות כי מתי ואיך אנשים אוכלים גם יכולים לשחק תפקיד בהעלאת הסיכון לסרטן".

לפי המלצות התזונאים, מומלץ לאכול את ארוחת הבוקר עד 90 דקות מרגע ההתעוררות, כדי לשמור על חילוף חומרים תקין, ולא לאכול משעתיים לפני השינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר