בראש רשימת החרדים העשירים בבריטניה: בן ציון פרישוואסר ואליש אנגלנדר

רשימת עשירי בריטניה המסורתית של ה'סאנדי טיימס' כוללת בתוכה גם חרדים. במקום הראשון מבין העשירים החרדים: הרב בן ציון פרישוואסר שהונו נאמד ב-1.4 מליארד ליש"ט. אחריו: ר' אליש אנגלנדר שהונו מונה על פי המגזין 330 מליון ליש"ט (חרדים, בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ר' אליש אנגלדר, במקום השני ברשימה החרדית (צילום ארכיון: בני רוזנבוים, נייעס מקורי)

רשימת "האנשים העשירים הגדולים ביותר" של העיתון הנפוץ ה"סאנדי טיימס" המתפרסמת מזה 25 שנה ברציפות בבריטניה, ממקדת היום (ראשון) את תשומת הלב של כלי התקשורת הכלליים במדינה. אחוז היהודים הגבוה המופיע ברשימה היוקרתית גורם להתעניינות רבה מטבע הדברים גם בקרב העיתונים בקהילה היהודית בלונדון.

הרשימה מורכבת מ-1000 אנשי עסקים שהונם הכולל יחד עומד על 547 מליארד לירות שטרלינג, מתוכם 117 מליארדרים והשאר מולטי מליונרים.

כצפוי, רשימת היהודים כוללת בתוכה את רומן אברמוביץ הנחשב לאחד מאילי ההון המבקרים מידי תקופה בישראל ובחג הפסח לפני כשנתיים אף שכר יחד עם בני משפחתו בית מלון בדרום הארץ על מאות חדריו בעלות של מליוני דולרים.

מי שמובילים את הרשימה מבחינת ההתעניינות הישראלית הינם המליארדרים הישראלים, עידן עופר, לב לבייב וטדי שגיא. הונו של עופר הצטמצם בשנה האחרונה ב-280 מליון ליש"ט והוא ירד 4 מקומות בדירוג כשהונו נאמד כיום ב-3.15 מליארד ליש"ט.

טדי שגיא שעשה את הונו מעסקי ההימורים ובשנים האחרונות מתמקד בהשקעות נדל"ן בלונדון מדורג אף הוא יחסית בצמרת הרשימה עם הון של 2.53 מליארד ליש"ט. היהלומן לב לבייב שעוסק אף הוא בהשקעות נדל"ן באנגליה ובמזרח אירופה השתחל השנה לראשונה לרשימה המכובדת והונו מונה 775 מלוני לירות שטרלינג. גם מקרב בני הקהילה החרדית בעיר נכנסו אנשי עסקים ונכבדי הקהילה לרשימה אם כי חלקם במקומות נמוכים יותר.

החרדי העשיר ביותר בבריטניה הינו, על פי הסאנדי טיימס, הרב בן ציון פרישוואסר המתגורר בשכונת גולדס גרין היוקרתית ועל פי המספרים הונו נאמד ב-1.4 מליארד ליש"ט - צמיחה של 142 לירות שטרלינג מהשנה שעברה.

פרישוואסר ידוע ביחד עם אחיו במעשי הצדקה הרבים, כאשר מחד נחשב לאחד מגדולי תומכי התורה בחסידות באבוב ומאידך מסייע רבות למוסדות תורה וחסד, כוללים וישיבות כמו גם למצוקת אנשים פרטיים. מידי יום ראשון משתרך ליד ביתו תור ארוך של אנשים בהם נראים רבנים, ראשי ישיבות לצד עמך בית ישראל.

במקום נכבד נמצא הנגיד ר' אליש אנגלנדר שהונו מונה על פי המגזין 330 מליון ליש"ט. אנגלנדר הינו הספוסנר של חסידות מחנובקא ונחשב לתלמיד חכם השומר על אורח חיים צנוע ומתרחק מראוותנות. ניתן לראות אותו יושב על הספסל בשטיבל לצד נערים צעירים ויחד הם מתווכחים בלימוד או מתפלפלים בספרי חסידות. אנגלנדר גם תורם רבות למוסדות תורה ואדמו"רים רבים מתארחים על שולחנו כשהם שוהים בלונדון.

דמות נוספת ידועה אף היא הינו גיסו של אנגלנדר המתגורר אף הוא כמוהו בשכונה החסידית סטמפורד היל והונו מונה על פי הערכות המגזין 200 מליון ליש"ט - עלייה של 50 מליון ליש"ט מהשנה שחלפה.

פלדמן נחשב לנגיד המרכזי של חסידות ויז'ניץ והתפרסם בעבר כמי שתיווך במאמצי השלום בחסידות לפני למעלה מעשור והביא את השלום המיוחל. גם פלדמן וגם אנגלנדר עוסקים בתחום הנדל"ן והונם הראשוני התבסס על חמיהם הרב ברגר ז"ל.

ברשימה מופיע גם הטייקון החרדי ליאו נואי (נאה) הנחשב למקורב במיוחד לחצר חסידות ערלוי ובעבר אף היה שותף מרכזי של איש העסקים החרדי שולם פישר בהשקעותיו בישראל.

נואי תורם רבות לעולם הישיבות כמו גם לחלק מחצרות החסידים. כמו כן מתנוסס שמו של מת'ס קראוס אשר הונו נאמד בלמעלה ממאה מליון ליש"ט ושמו ידוע לכל שנורר המגיע לאסוף כספים הן לצרכים ציבוריים והן למקרים פרטיים בלונדון שבאנגליה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר