סערת התקיפה במאה שערים

חיילים חרדים לקצין: "כולנו הזדהינו איתך באותו הרגע"

במכתב מיוחד ששלחו חייליו החרדים של קצין צה"ל שהותקף ביום שישי בי-ם, הם כותבים לו: "הציבור החרדי רובו ככולו, גם אותם אלו שלא מסכימים עם 'גזירת הגיוס', אינו מזדהה ואינו רוצה לראות מעשים כמו אלו בתוך מחנהו. אנו חשים בושה". הביעו תקווה ש"אותו פלג קיצוני יבין את טעותו ויביע חרטה על מעשיו" (חרדים)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הרכב שהותקף על ידי הפורעים (צילום: באדיבות המצלם)

"אנו רוצים להביע בשם הרוב השפוי את התנצלותנו, האירוע עורר בנו בחילה וסלידה מאותו קומץ משוגעים" כך כותבים הערב (ראשון) חיילים חרדים במכתב תמיכה לקצין גבעתי סג"מ ע' שהותקף ביום שישי האחרון על ידי פורעים קיצוניים בשכונת מאה שערים בירושלים.

"בחיינו לפעמים, חולפים מקרים שונים שחלקנו מזדהים איתם יותר וחלקנו פחות. ביום שישי, כשנודע לכולנו על הסיפור המזוויע והמחריד שאירע לך, כולנו הזדהינו באותו הרגע. הזדעזענו עמוקות. עוד בטרם נודע לנו שמדובר במפקד המחלקה שלנו, עצם האירוע עורר בנו בחילה וסלידה מאותו קומץ משוגעים" כתבו החיילים לקצין.

"הציבור החרדי רובו ככולו, גם אותם אלו שלא מסכימים עם 'גזירת הגיוס', אינו מזדהה ואינו רוצה לראות מעשים כמו אלו בתוך מחנהו. אנו חשים בושה על מה שקרה אך יחד עם זאת אנו חשים גאווה עצומה לשרת בצבא ההגנה לישראל, לשרת בחטיבת גבעתי ולהיות חלק מפלוגת תומר".

(צילום: באדיבות המצלם)

החיילים הוסיפו: "אנו יכולים להבטיח כולנו, שנקח את המקרה הזה כמקפצה וכשטר הוכחה לציבור החרדי ולעם ישראל כולו שאפשר גם אחרת, שהרוב הוא שפוי ושהקומץ לעולם לא יכניע אותנו".

"אנו רוצים להביע בשם הרוב השפוי את התנצלותנו למפקד, ולקוות שדווקא מתוך המקרה הזה נצמח כפלוגה לוחמת אחת מגובשת, מנצחת ומצליחה, שאט אט ככל שנתקדם יותר, גם אותו פלג קיצוני יבין את טעותו ויביע חרטה על מעשיו".

יעל אלון, אמו של הקצין המותקף סיפרה מוקדם יותר בראיון ל"כיכר השבת" על הרגעים הקשים שחווה בנה: "הוא התקשר אלינו בשעות הצהריים של יום שישי כשהוא שוהה במגרש הרוסים", מספרת יעל, "הוא נהג ברכב של בעלי ולכן הוא דיווח לו על התקרית, שנופצה השמשה ברכב ופה המקום לציין שבשל העובדה שהרכב היה ממוגן, שאר החלונות נותרו יחסית שלמים ורק 'חטפו' שריטות".

יעל מציינת כי "בשלב זה הוא עוד לא הרחיב על התקרית החמורה של התקיפה האישית אלא רק על הנזק לאוטו ואז הוא סיפר שהלך לבקר חייל שמתגורר אצל סביו משום שהוריו ניתקו עימו קשר בעקבות הגיוס, והסבא נפטר, ובננו הלך לנחם אותו ולחזק אותו".

"כשהוא נכנס לבניין עמדו בכניסה שתי נשים חרדיות שהביעו בפניו את מורת רוחן שחייל במדים נכנס לבניין מגוריהן", משחזרת יעל את רגעי האימה שעבר בנה, "הוא לא ייחס לכך חשיבות אך כשיצא הופתע לגלות שבחוץ מחכים כחמישים גברים וילדים, בהם לדבריו גם אנשים מבוגרים שהחלו לזעוק לעברו קריאות גנאי כגון 'נאצי', 'עוכר ישראל', 'רשע'. הוא השיב להם: 'אתם מתבלבלים, אני נלחמתי בקיץ האחרון בסעג'יה כדי שתוכלו להמשיך וללמוד תורה, אני איתכם בצד שלכם', אבל לא היה עם מי לדבר והם היו באקסטזה של לשבור לו את העצמות".

כזכור, התקרית החמורה זכתה לגינויים חריפים מפוליטיקאים חרדים שקראו לטפל ביד קשה בתוקפים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר