התקרית בגבול סוריה

חושפי 4 המחבלים - חרדים מהגדוד של הקצין שהותקף

חיילים חרדים מהגדוד החרדי ב"גבעתי", בו משרת גם הקצין שהותקף במאה שערים ביום שישי האחרון, הם שזיהו את המחבלים בגבול סוריה-ישראל והביאו לסיכול הפיגוע. רק בשבוע שעבר סיימו החיילים את הכשרתם כלוחמי חי"ר והוצבו בגבול הצפון. נתניהו: "ניסיון לפגוע בחיילינו ייתקל בתגובה נחושה" (חרדים, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חייל בגדוד החרדי ב"גבעתי", ארכיון (צילום: באדיבות המצלם)

חיילים חרדים המשרתים בחטיבת גבעתי הם אלו שזיהו הערב (ראשון) את ארבעת המחבלים שניסו להניח מטען חבלה בגבול סוריה ישראל בצפון רמת הגולן באזור מג'דל שמס וחוסלו על ידי חיל האוויר. החיילים משרתים בגדוד "תומר" של גבעתי, במסגרתו משרת גם קצין צה"ל שהותקף על ידי קיצוניים ביום שישי בשכונת מאה שערים בירושלים.

התקרית הערב אירעה סמוך לשעה 21:30, אז זוהו בתצפית של צה"ל דמויות חשודות המתקרבות לגדר. כלי טיס ביצע ירי לעבר החשודים והם נהרגו.

החיילים החרדים שזיהו את המחבלים התגייסו במחזור גיוס אוגוסט בשנה שעברה וסיימו בשבוע שעבר את הכשרתם כלוחמי חי"ר (חיל רגלי). השבוע הם הוצבו לראשונה בגבול הצפוני יחד עם גדוד "רותם" - הגדוד הצעיר מבין שלושת הגדודים של חטיבת גבעתי.

עבור החיילים החרדים זו גזרה מבצעית ראשונה מאז הצטרפו לשורות צה"ל במסגרת גדוד "תומר" החרדי הנותן מעטפת מיוחדת לחרדים - החל מזמני תפילות, מזון כשר, שיעורי תורה ותנאי שירות ייחודיים.

מדובר צה"ל נמסר בנוגע לתקרית: "הערב אותרה וסוכלה חוליה שניסתה להניח מטענים בגבול ישראל-סוריה. לא נסבול כל ניסיון פגיעה או הפרה של ריבונות ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: |כל ניסיון לפגוע בחיילינו או באזרחינו ייתקל בתגובה נחושה כמו בפעולת צה"ל הלילה שסיכלה ניסיון פיגוע. אני משבח את ערנות חיילי צה"ל שהביאה לפעולה מהירה ומדוייקת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר