אבל בפוניבז': הרבנית אלישבע כהנמן ע"ה

אבל בישיבת פוניבז' לאחר שלפנות בוקר נודעה הבשורה המרה בהסתלקותה לגנזי מרומים של הרבנית אלישבע כהנמן ע"ה אשת נשיא ישיבת פוניבז' הגאון רבי אליעזר כהנמן (דיין האמת)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

ברוך דיין האמת: אבל בישיבת פוניבז' לאחר שלפנות בוקר (שני) נודעה הבשורה המרה בהסתלקותה לגנזי מרומים של הרבנית אלישבע כהנמן ע"ה אשת נשיא ישיבת פוניבז' הגאון רבי אליעזר כהנמן.

הרבנית כהנמן ע"ה היתה מאושפזת במצב קשה בשבועיים האחרונים בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק ותפילות רבות נישאו לרפואתה בהיכל הישיבה על-ידי תלמידי הישיבה.

הרבנית המנוחה נולדה לאביה ראש ישיבת פוניבז' הגרמ"ש ברמן זצ"ל, לפני 61 שנה וכבר בילדותה נודעה במידותיה התרומיות ובלבה הרחום.

בהקשר זה יש לציין כי הרבנית ע"ה היתה נכדתו הגדולה של מרן הסטייפלער זצ"ל ואנדקוטה מעניינת מספרים נכדיה כי נקראה בשם אלישבע זאת מכיון שנולדה סמוך לפטירת מרן החזון איש זצ"ל וסביה מרן הסטייפלער אמר לקרוא לה בשם זה בשל העובדה שיש בו הכי הרבה אותיות משמו של מרן החזון איש - אברהם ישעיהו.

בכל שנות חייה עמדה לצד בעלה הדגול וסייעה לו הן בגידול הילדים כשהיא משקיעה בהם את כל כוחותיה ומרצה למען חינוכם לתורה ויראת שמיים וכן בענייני הישיבה למען יוכל לנהל את מקום התורה הגדול בהשקט וברוגע.

בני משפחתה מספרים על הרבנית בהערצה כי הקדישה את חייה לגידול הילדים זאת בכדי שבעלה נשיא ישיבת פוניבז' יוכל להתמסר ללימוד התורה ולגיוס כספים למען הישיבה.

בנוסף הם מציינים כי הייתה ידועה ככשרונית וכפקחית מאוד, ואביה התבטא פעם בצחוץ ואמר: שאם הייתה בן - לבטח הייתה ראש ישיבה גדול.

אחד מנכדיה מספר כי סבתו ידעה את כל ההלכות ובמשפחה ידעו שכל שאלה שמתעוררת במטבח אפשר לפנות אליה לדעת מה אומרת ההלכה.

לפני עשרים שנה חלתה במחלת הפרקינסון זאת מייד לאחר לידת בנה הרב יצחק שנישא לפני כחודש וחצי ומאז התמודדה עם חולי ויסורים קשים אולם על אף כל זאת המשיכה באמונתה התמימה בבורא עולם וקיבלה על עצמה את יסוריה באהבה.

גם במשך תקופה קשה זו התאמצה לסייע בגידול 14 ילדיה תוך הקפדה על קוצו של יוד.

בחודשים האחרונים הידרדר מצבה עוד יותר ולפני כשבועיים אושפזה במצב קשה ביותר בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק כשבכל ריכוזי עולם התורה נישאות תפילות נרגשות ואמירת פרקי תהילים לרפואתה.

לפנות בוקר לאחר אמירת הווידוי כאשר בני משפחתה שוהים לצד מיטתה נפטרה הרבנית ע"ה והשיבה נשמתה לבוראה.

מסע הלוויה יצא בשעה 13:30 מביתה ברחוב הרב הירש לכיוון ישיבת פוניבז' שם יתקיימו ההספדים בשעה 14:00 לאחריהן יצא מסע הלוויה לבית החיים פוניבז'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר