כתב אישום יוגש נגד המחבל שדרס את שלום יוחאי שרקי הי"ד

הפרקליטות תגיש היום כתב אישום נגד המחבל חלאד קוטינה שדרס לפני כשבועיים את שלום יוחאי שרקי הי"ד ופצע קשה את שירה קליין. בחקירתו הודה שביצע פיגוע (חדשות, משפט)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
זירת הפיגוע (צילום: גיל יוחנן - YNET)
כשבועיים לאחר התרחשות פיגוע הדריסה בגבעה הצרפתית בירושלים, שבו נהרג יוחאי שלום שרקי הי"ד ונפצעה שירה קליין שעדיין מצבה מוגדר קשה, פרקליטות המדינה תגיש הבוקר (שני) כתב אישום נגד המחבל. חאלד קוטינה, בן 37, תושב ענתא.
הפיגוע התרחש ביום רביעי בשבוע שעבר, בשעה 22:30 נסע המחבל ברכבו בכביש מספר 1 בירושלים לכיוון פסגת זאב, כשהגיע לצומת המטה הארצי לכיוון צפון עצר ברמזור אדום, כשהתחלף הרמזור האיץ את רכבו, סטה מהנתיב השמאלי במהירות לכיוון הנתיב הימני, עלה על המדרכה ופגע בשני צעירים יהודים שעמדו בתחנת האוטובוס. מיד לאחר מכן נסע לאחור עם רכבו והתנגש בעמוד רמזור. כוחות של משטרת ירושלים ולוחמי מג"ב שהגיעו לזירה עצרו את החשוד.
כתוצאה מהפיגוע נפצעו קשה שני צעירים יהודים, שלום יוחאי שרקי כבן 26 שנפגע קשה פונה לבית חולים ושם נפטר מפצעיו, ושירה קליין כבת 20 שנפצעה באורח קשה ומאושפזת בבית חולים הדסה עין כרם.
בחקירתו הראשונית סיפר לחוקרי הימ"ר כי הוא חש 'נרדף ע"י אוטובוס של אגד ולכן נאלץ לסטות מנתיב הנסיעה'.
בהמשך חקירתו, הודה ששיקר וטען כי מסר את גרסתו הראשונה כדי שיחשבו שהוא לוקה בנפשו. בהמשך החשוד הודה בביצוע דריסת היהודים במכוון וסיפר בחקירתו כי באותו היום תכנן לפגוע ביהודים וזאת כנקמה על 'חייו האומללים'.
עוד טען כי כמה שעות לפני ביצוע הפיגוע הסיע את הוריו ובני משפחתו מענתא למזרח העיר, ביציאה מענתא עוכבו במחסום והוא חש כעס רב על כך. לאחר שהוריד את בני משפחתו במזרח העיר, ישב ברכבו ואז גמלה בליבו ההחלטה לפגוע ביהודים.
במסגרת החקירה, נשלח המחבל להסתכלות, ועל פי פסיכיאטרית נקבע שהוא כשיר לעמוד לדין. כמו כן עולה מהחקירה כי החשוד נהג לשלוח לחבריו הודעות באמצעות הטלפון הנייד שלו בעלות אופי דתי המהללות ומשבחות את הנביא מוחמד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר