"דה מרקר" מפרגן לעוזרי גפני וליצמן - שלומי פולק ומוטי בבצ'יק

העיתון "דה מרקר" פרסם כתבה על יועצי ועוזרי הח"כים הבולטים בכנסת, ובחר לציין לשבח גם את שלומי פולק עוזרו של משה גפני ומוטי בבצ'יק עוזר של יעקב ליצמן. (ברנז'ה, אנשים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שלומי פולק (צילום: כיכר השבת)

הבחירות האחרונות לכנסת והמגעים הקדחתניים בין הסיעות השונות על רקע הקמת הממשלה החדשה מביאים את כלי התקשורת להתעניין בחברי הכנסת ופעולותיהם הציבוריות, אך מטבע הדברים ישנם הבוחרים להפנות את הזרקור דווקא לאלו הנמצאים מאחורי הקלעים אך לעיתים עבודתם אינה פחותה ואף מורכבת לא פחות מאשר של "הבוסים", בשירותיהם הם פועלים.

העיתונאי צבי זרחיה מהעיתון הכלכלי "דה מרקר", בחר הבוקר (שני), לתת דגש דווקא לעבודתם ופעילותם של כמה מיועצי ועוזרי חברי הכנסת המסייעים להם בעבודה השוחקת והיומיומית.

העיתון הנחשב בחר להתמקד בכמה מהובילים והמשפיעים שבהם, כגון רועי וולף דוברו של ח"כ ניסן סלומיאנסקי מהבית היהודי,סיוון שור הדוברת של ח"כ סתיו שפיר מהמחנה הציוני וגיא לוי הדובר של ח"כ מיקי לוי מיש עתיד. אך מי שצד את עיננו אלו דווקא היועצים החרדיים הנחשבים בכנסת ל"שם דבר, הלוא הם שלומי פולק יועצו הצמוד של ח"כ משה גפני יו"ר תנועת דגל התורה ומוטי בבצ'יק עוזרו ואיש סודו של ח"כ יעקב ליצמן יו"ר יהדות התורה.

פולק הגיע לעבוד עם גפני, לאחר ששימש מנכ"ל רשת בתי ספר חרדיים. הוא בעל השכלה ישיבתית, ומסיים כעת תואר ראשון במשפטים. הוא הגיע לתפקיד לאחר שהיה ידיד קרוב של אחד העוזרים דאז של גפני, שמואל גרינברג, שמונה בינתיים לסגן ראש העיר בית שמש.

לדברי דה מרקר, פולק מטפל בין השאר בפניות הציבור שמגיעות אל לשכת גפני — לעתים אלפי בקשות בחודש. חלקן נוגעות לעיקולים בבנקים, בעיות בתחבורה הציבורית, פניות אישיות למציאת מקום עבודה, בעיות מול ביטוח לאומי ושאר בעיות אישיות וכלליות של מוסדות וארגונים שצריכים עזרה מול הרשויות.

כך, למשל, טיפל פולק לפי בקשת גפני, בבקשה של אזרח שהתקשר מווינה וביקש סיוע בהטסת גופתו של אביו לישראל. האב נפטר ביום ראשון, שבו הקונסוליה סגורה, ולבן לא היתה אפשרות לקבל חתימה על הטסת הגופה עד יום שלישי — דבר שמהווה פגיעה בכבוד המת. "גפני לא הכיר את המשפחה, אבל התקשר מיד ליועצו של שר החוץ 
וביקש שיסייעו".

פולק מספר כי קיים שיתוף פעולה בין חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה. לדוגמה, בסוף 2012 גיבשו גפני (אז בקואליציה), ויו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון (שהייתה באופוזיציה) הצעת תקציב חלופי, שאותה שיגרו אל שר האוצר דאז, יובל שטייניץ. שיתוף פעולה פורה היה גם בין גפני לבין ח"כ שלי יחימוביץ (המחנה הציוני) וח"כ דב חנין (חד"ש) .

פולק מספר כי קיימים קשרי עבודה לא רק בין ח"כים ממפלגות שונות, אלא גם בין היועצים. "הקשר שלנו עם עוזרי הח"כים הוא גם מרכיב משמעותי, מכיוון שאנחנו בונים קואליציות משלנו בהגשת חקיקות ובשאילתות", הוא אומר.

חברי הכנסת החרדים לא מרבים בפעילות ברשתות החברתיות, ופולק מגלה כי "רק בבחירות פעלנו באמצעות הפייסבוק, שכן היתה דרישה עצומה מהמגזר הכללי להיחשף לפעילות של חברי הכנסת שלנו. בדרך כלל אנחנו לא פועלים בפייסבוק, אבל שומרים על קשר עם הציבור והמדיה בכל דרך אחרת".

גם לעוזרו של ליצמן מחמיא העיתון ומתאר את פעילותו הברוכה. בבצ'יק, חסיד גור בן 33, עובד עם ליצמן זה שש שנים, והיה מקורב לו לפני שהחלו לעבוד ביחד. בבצ'יק שימש מנהל לשכתו של ליצמן כסגן שר הבריאות, וצפוי לשוב לתפקיד עם הקמת הממשלה, כשליצמן יחזור למשרד הבריאות. קודם לכן היה מנהל מחלקת התרבות בעירו, קרית גת.

בקדנציה היוצאת ליווה בבצ'יק את ליצמן בדיוני ועדת הכספים בחוק מע"מ 0%. ליצמן היה מתעצבן וצועק על נציגי יש עתיד, תוך שהוא מבטיח שהחוק לא יעבור. אורי שני, מקורבו של שר האוצר דאז לפיד, קרא לעברו "אתה תצעק — והחוק יתקבל". הסוף ידוע: חוק מע"מ 0% נקבר.

"ליצמן מקפיד להבדיל בין השקפת עולם, שעליה לא יתפשר לעולם, לבין יחס אנושי ומכבד לכל אדם ודעה. יש לנו מערכת שיתופי פעולה עם נציגים מכל סיעות הבית — קואליציה ואופוזיציה — לצורך קידום יוזמות ומהלכים לטובת הציבור, גם עם ח"כים שלכאורה מנוגדים בהשקפת העולם היומיומית",אומר בבציק.

כאמור בכנסת ישראל לצד ההערכה הרבה הקיימת בקרב כלל הח"כים לפועלם הציבורי של חברי הכנסת החרדים, שוררת הערכה דומה גם לעוזריהם ויועציהם העמלים ללא לאות למען ציבור שולחיהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר