הרב אורי שרקי: "עונש מוות למחבל"

הרב אורי שרקי, אביו של שלום יוחאי שרקי הי"ד, התראיין היום לראשונה מאז הפיגוע לגל"צ, ואמר כי לא יגיע לביהמ"ש. על התחושות: "האבל לא עוצר מלבנות" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב אורי שרקי בהלווית בנו (צילום: פלאש 90)

רצח שלום יוחאי שרקי הי"ד: לראשונה מאז הפיגוע, התראיין הבוקר (שני) אביו הרב אורי שרקי, והתייחס להגשת כתב האישום היום נגד המחבל חלאד קוטינה.

בראיון לגלי צה"ל, אמר האב כי אין בכוונתו להגיע לאולם בית המשפט, בכדי לפגוש פנים מול פנים את המחבל שדרס למוות את בנו: "אין לי עניין בזה, אין לי עניין להיפגש אישית עם המפגע.

"אני חושב שזה לא עניין אישי בכלל. זה שאני דורש את הענישה המחמירה ביותר שיכולה להיות כעת, דהיינו מאסר עולם ללא חנינה, זה לא עניין אישי שיש לי עם הרוצח אלא זו דרישתו של כל אדם שהצדק חשוב בעיניו".

לדבריו: "אני אישית לא מעוניין להיות בבית המשפט, אבל אני אכן מעוניין שהצדק ייעשה ושתיווצר הרתעה, כי לצערנו מקרים כאלה חוזרים ונשנים".

הרב שרקי מבקש כי במדינת ישראל יחלו עונש מוות על מחבלים שרצחו יהודים: "זו עמדה שאינה נובעת מהמשפחה שלי אישית, אלא זו אמורה להיות עמדתו של כל אדם בעל שאיפה לצדק במדינת ישראל. ההרתעה אינה בשביל ש'לי לא יקרה מקרה כזה עוד פעם', אלא בשביל שזה לא יקרה לשום אזרח במדינת ישראל אי פעם. עונש המוות הוא בהחלט ראוי. זה דבר שתמיד סברתי שהוא מן הראוי".

על הימים הקשים לאחר רצח בנו שלום יוחאי הי"ד אמר הרב שרקי: "אויבנו רוצים לפגוע בנו לא רק בזה שהם הורגים בנו, הם גם מעוניינים בתוצאות המרות שיש בנפש של הנפגעים מסביב. בודאי שלהיכנס לדיכאון זה בעצם נתינת פרס לטרור. בודאי שאנחנו כואבים כאב אמיתי, כפי שאמר גם הרמב"ם 'מי יכוהו ולא יצעק', אבל צעקה, כאב, בכי, אבלות - אינם צריכים לעצור אותו מלבנות: לבנות את החברה, לבנות את עצמנו ולא לתת פרס לאויבנו".

"אחד הלימודים הגדולים שאפשר ללמוד מבני הוא לאהוב כל אדם באשר הוא, ולקבל אותו כפי שהוא, והדבר כזה כל כך שונה, כל כך עומד בניגוד לשנאה התהומית שאנחנו עדים לה מהצד שמנגד", הוסיף האב הכואב.

כאמור, הבוקר יוגש כתב אישום נגד המחבל שדרס למוות לפני כשבועיים את שלום יוחאי שרקי הי"ד ופצע באורח קשה את שירה קליין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר