הוגש כתב אישום נגד המחבל שרצח את שלום יוחאי שרקי הי"ד

הפרקליטות הגישה כתב אישום לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד המחבל חאלד קוטינה שדרס למוות את שלום יוחאי שרקי הי"ד ופצע את שירה קליין "פיגוע נקם רצחני" (משפט ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
שלום שרקי וזירת הפיגוע (צילומים: באדיבות המשפחה, גיל יוחנן - ynet)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה, לפני זמן קצר (שני), לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד המחבל ח'אלד קוטינה,שרצח את שלום יוחאי שרקי הי"ד.

כתב האישום הוגש באמצעות עו"ד ג'ני אבני נגד קוטינה בן ה-37 משכונת שיח ג'ראח בירושלים בגין רצח וניסיון רצח.

על פי כתב האישום, קוטינה החליט לבצע פיגוע נקם רצחני לאומני נגד יהודים בדרך של דריסתם למוות, באמצעות רכבו. משהבחין בשרקי ובשירה קליין פוסעים על המדרכה ברחוב, האיץ קוטינה את הרכב בו נהג ודרס אותם בעוצמה רבה. כתוצאה מכך נפצע שרקי באורח קשה ולאחר מכן נפטר מפצעיו ושירה קליין אושפזה בבית החולים במצב קשה.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

בחקירתו הראשונית סיפר לחוקרי הימ"ר כי הוא חש 'נרדף ע"י אוטובוס של אגד ולכן נאלץ לסטות מנתיב הנסיעה'.

בהמשך חקירתו, הודה ששיקר וטען כי מסר את גרסתו הראשונה כדי שיחשבו שהוא לוקה בנפשו. בהמשך החשוד הודה בביצוע דריסת היהודים במכוון וסיפר בחקירתו כי באותו היום תכנן לפגוע ביהודים וזאת כנקמה על 'חייו האומללים'.

עוד טען כי כמה שעות לפני ביצוע הפיגוע הסיע את הוריו ובני משפחתו מענתא למזרח העיר, ביציאה מענתא עוכבו במחסום והוא חש כעס רב על כך. לאחר שהוריד את בני משפחתו במזרח העיר, ישב ברכבו ואז גמלה בליבו ההחלטה לפגוע ביהודים.

במסגרת החקירה, נשלח המחבל להסתכלות, ועל פי פסיכיאטרית נקבע שהוא כשיר לעמוד לדין. כמו כן עולה מהחקירה כי החשוד נהג לשלוח לחבריו הודעות באמצעות הטלפון הנייד שלו בעלות אופי דתי המהללות ומשבחות את הנביא מוחמד.

הבוקר התראיין אביו, הרב אורי שרקי לגלי צה"ל ואמר: "אני אישית לא מעוניין להיות בבית המשפט, אבל אני אכן מעוניין שהצדק ייעשה ושתיווצר הרתעה, כי לצערנו מקרים כאלה חוזרים ונשנים".

לדבריו, "אני חושב שזה לא עניין אישי בכלל. זה שאני דורש את הענישה המחמירה ביותר שיכולה להיות כעת, דהיינו מאסר עולם ללא חנינה, זה לא עניין אישי שיש לי עם הרוצח אלא זו דרישתו של כל אדם שהצדק חשוב בעיניו".

הרב שרקי מבקש כי במדינת ישראל יחלו עונש מוות על מחבלים שרצחו יהודים: "זו עמדה שאינה נובעת מהמשפחה שלי אישית, אלא זו אמורה להיות עמדתו של כל אדם בעל שאיפה לצדק במדינת ישראל. ההרתעה אינה בשביל ש'לי לא יקרה מקרה כזה עוד פעם', אלא בשביל שזה לא יקרה לשום אזרח במדינת ישראל אי פעם. עונש המוות הוא בהחלט ראוי. זה דבר שתמיד סברתי שהוא מן הראוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר