אלימות משטרתית

שוטר התנפל על חייל צה"ל והכה אותו באלימות • וידאו

תיעוד וידאו שמתפרסם חושף התנהגות אלימה של שוטר שהוזעק לזירה בה טיפל חבלן משטרה בחפץ חשוד, בתיעוד נראה השוטר מתנפל על חייל צה"ל תוך כדי שהוא מכה אותו באגרסיביות ואחר כך עוצר אותו • המשטרה החליטה להשעות את השוטר • החייל סיפר כי "השוטר אמר לי 'אתן לך כדור בראש'" (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך ynet)

אלימות משטרתית: תיעוד וידאו שמתפרסם היום (שני) חושף התנהגות אלימה של שוטר שהוזעק לזירה בה טיפל חבלן משטרה בחפץ חשוד, בתיעוד נראה השוטר מתנפל על חייל צה"ל תוך כדי שהוא מכה אותו באגרסיביות.

השוטר, לא מסתפק בכך ולאחר שהכה את החייל - השוטר עוצר אותו מסיבה שאינה ברורה, בוודאי לא בתיעוד הוידאו.

בעקבות פרסום הסרטון, הוחלט במשטרה להשהות את השוטר ולהעביר את חומר החקירה למחלקה לחקירות שוטרים. החייל עצמו שוחרר ממעצר.

החייל שהוכה על ידי השוטר סיפר לאחר ששוחרר כי זו "ההרגשה משפילה, אני סובל מכאבים. הלכתי לחנות שעוזרת לחיילים בודדים, לא ידעתי שיש חפץ חשוד, באתי לשאול את השוטר מה קרה, והוא אמר לי 'תסתובב או שאני לא יודע מה אני עושה לך', והתחיל לדחוף אותי".

"אמרתי לו אל תשתמש בכוח, הוא העיף אותי מהאופניים, והתעמת איתי", סיפר החייל, "אנחנו משרתים את המדינה וזה מה שמקבלים. אמרו לי בתחנה שתקפתי שוטר, הייתי בתחנה בלילה. היום שוחררתי. הם צריכים לעשות את התפקיד שלהם, אבל לא בצורה כזאת מגעילה".

לדבריו: "השוטר אמר לי 'אני עושה את תפקידי ואם הייתי צריך לירות לך כדור בראש הייתי עושה זאת. אני גאה בתפקידי'. התנגדתי שישימו לי אזיקים, לא רציתי אחרי שחטפתי מכות וכולי דם. הרמתי אבן כי פחדתי, הרגשתי שאין לי ברירה. רק רציתי שיתרחקו. השוטר אמר לי 'אתן לך כדור בראש'".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "מדובר באירוע שהחל אתמול בשעה 18:00 בעקבות חשד לחפץ חשוד בחולון. העולה מהסרטון הנצפה לא עולה בקנה אחד עם ערכי משטרת ישראל ואנו מגנים התנהגות מעין זו. חומר החקירה הועבר למח"ש. השוטר הושעה".

דוברת מחוז תל אביב סנ"צ הילה חמו מסרה כי "על פניו תיעוד האירוע, אף בטרם נבדק לעומקו, מצביע על התנהגות פסולה מצד השוטרים באופן שחורג מנורמות ההתנהגות המחייבות בארגון. השוטרים הושעו והחומר הועבר במידי לחקירת מחש ובהתאם לממצאי החקירה יתקבלו החלטות בנוגע להמשך שרותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר