הגר"א כהנמן ספד לאשתו:

"סבא הכריח אותי: רק אתה תמשיך את ישיבת פוניבז'"

אלפים מתלמידי ובוגרי ישיבת פוניבז' מלווים למנוחות את הרבנית אלישבע כהנמן ע"ה, רעיית נשיא הישיבה הגר"א כהנמן • בהספדו, התייחס הרב כהנמן למחלוקת הגדולה בישיבה וחשף כי רעייתו ביקשה ממנו לעזוב הכל אך סיפר לה כי התחייב בפני סביו, הרב מפוניבז', שהכריח אותו להישאר בישיבה • צפו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילומים: חיים אבני; תמונה ראשית: משה גולדשטיין)

אלפים מתלמידי ובוגרי ישבת פוניבז' מלווים בשעה זו (שני) למנוחת עולמים את הרבנית אלישבע כהנמן ע"ה רעייתו של נשיא הישיבה הגאון רבי אליעזר כהנמן אשר נפטרה הבוקר לאחר מחלה קשה ממנה סבלה במשך למעלה מעשרים שנה.

באורח חריג ונדיר התייחס הרב כהנמן למחלוקת ולפילוג הגדול בינו לבין גיסו הגר"ש מרקוביץ המנהיג את בחורי הפלג השני בישיבה כאשר המאבק מתנהל הן במישור המשפטי והציבורי ואף הגיע לכדי אלימות ומעצרים.

הרב כהנמן חשף בנאום ההספד כי רעייתו הרבנית ע"ה ביקשה ממנו לוותר לצד השני אולם הוא הסביר לה כי הינו מחוייב להבטחה שהעניק לסביו מקים ומייסד הישיבה הגרש"י כהנמן זצ"ל שאמר כי רק הוא הוא יכול להמשיך את הישבה ולא אחרים.

"כל דבר היה בצניעות, לא חיפשה כבוד", אמר הגר"א כהנמן, "היא דאגה גם למוסדות אחרים, כשהיתה בחורה פעלה למען תלמוד תורה תשב"ר וגם אחרי החתונה, למען הישיבה,לא בגלל שזה שלה או של בעלה אלא בגלל שככה צריכים לעשות".

בשלב זה חשף הגר"א כהנמן: "עד כדי כך שפעם היא אמרה לי, בא נצא מכל העסק הזה, יהיה להם אשר להם אבל אנחנו לא נהיה בזה, אמרתי לה את צודקת, אבל הבטחתי לסבא (הרב מפונוביז זצ"ל), הוא הכריח אותי, הוא אמר לי אם אתה תיקח את זה, אז יהיה הלאה פוניבז', אני רוצה שפוניבז' תמשיך. אני בטוח בך שאתה תמשיך את פוניבז', אחרים זה כבר לא יהיה פוניבז', ממילא הבטחתי לו והייתי חייב לקיים את מה שאמרתי, והיא הבינה".

ההספד של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין (צילום: חיים אבני)

בהמשך הספיד ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שהזכיר את אהבת התורה שלה ואת הכבוד העצום שלה לתורה וכן את כל מעשיה הטובים הן מה שעשתה בעצמה והן בשל העובדה שעמדה לימין ולעזר בעלה נשיא הישיבה וסייעה ללומדי התורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר