עם ישראל במיטבו

אלפים התגייסו בוואטסאפ לתרום לאם ובתה חסרי כל

מורה שהגיעה לביקור פתע אצל תלמידה שלה, נחרדה מהמצב הכלכלי של המשפחה וביקשה ממורות בבית הספר להירתם. משם הפנייה זלגה לאפליקצית וואטסאפ ואלפי יהודים נרתמו. התוצאה: הבית רוהט וארונות המטבח הועמסו במצרכי מזון. המורה ל"כיכר השבת": "קיבלתי אלפי שיחות מאנשים שביקשו לעזור" (חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
התרומות שגוייסו למשפחה: ממצרכי מזון ועד ריהוט (באדיבות המצלם)

מעשה חסד המוני בעזרת הוואטסאפ: אלפי בני אדם נענו לקריאה שהופצה בימים האחרונים באפליקצית המסרים המידיים 'וואטסאפ' ותרמו מצרכי מזון, ביגוד וריהוט למשפחה חסרת כל המתגוררת בבני ברק. את העברת הסיוע למשפחה ניהל איש החינוך אשר ברדה. הקריאה לעזרה הופצה ברשת החברתית לאחר שמורה לבת למשפחה הנזקקת שמה לב למצב הקשה בביתה וביקשה מצוות המורות בבית הספר להתגייס למען המשפחה. הקריאה זלגה לרשת והדרך ללב היהודי החם הייתה קצרה.

בהודעה, אליה נחשפו בימים האחרונים רבים מבני המגזר החרדי נכתב: "חברים יהודים רחמנים: מקרה כאוב ומזעזע. במסגרת ביקורי בית מבית הספר הגיעה מורה ללא הודעה לבקר תלמידה מכיתה א', וכשנכנסה לבית חשכו עיניה!". בהמשך ההודעה מתואר המצב הקשה בבית התלמידה: "בית ריק מכל וכל. האם חד הורית מגדלת את ביתה לבדה, הילדה מגיעה לבית הספר עם נעלי בית כי אין נעלים. הבגדים... כי אין להחליף".

הקריאה שהופצה ברשת (צילום מסך, וואטסאפ)

"הבית ריק... אין מיטות, אין שולחן וכיסאות, אין מקרר, אין מכונת כביסה, אין גם תנור ומי מדבר על ספה מזנון וכו'" נאמר בהודעה שהופצה כאמור לאלפי משתמשים. "חברים חובה עלינו להירתם. א.להלביש את הילדה בת ה-8 לבוש והנעלה. אפילו יד שניה. ב.אם יש לכם ריהוט מינימאלי. ג. מגבות וכו' אין כלום". לסיום הוצג מספר הטלפון של המורה עבור תרומות ונכתב: "המשפחה תושבי בני ברק. יישר כח. לא תרמת? לפחות תעביר הלאה...". .משתמשי האפליקציה, כמו תמיד, העבירו את ההודעה הלאה, ויותר מזה - אף התגייסו לעזרה.

אלפים נרתמו (באדיבות המצלם)
ארונות המשפחה הועמסו במצרכי מזון (באדיבות המצלם)

בשיחה עם "כיכר השבת" סיפרה המורה על המצב הקשה של המשפחה ועל העזרה האדירה של אלפי בני אדם, לדבריה: "הגעתי לביקור בבית וקיבלתי שוק - לא היה בבית ריהוט מינימלי, אוכל או ביגוד".

"העברתי מיד הודעה למורות ואיכשהו זה התחיל לרוץ בקבוצות וואטסאפ רבות. קיבלתי אלפי טלפונים, כ-70 שיחות בשעה. אלפים התנדבו להעביר ריהוט יד שנייה, לקנות מצרכים וביגוד עבור הילדה".

פורקים ציוד בבית המשפחה (באדיבות המצלם)

לדבריה, "כעת המשפחה כבר לא צריכה דבר, אך האם, שאינה דוברת עברית על בוריה, עדיין מחפשת עבודה בכדי לעמוד על הרגליים ולפרנס את בתה בכבוד". המורה מספרת: "התרגשתי מאוד מהעזרה האדירה של אלפי בני אדם. אנשים התקשרו אליי בשעות מאוחרות בלילה ובשעות מוקדמות בבוקר בבקשה לעזור למשפחה".

לסיום העבירה המורה בקשה דרך "כיכר השבת" לאלפים שעזרו ולאלו שעדיין מנסים לעזור - שיפסיקו להתקשר: "עכשיו אני יכולה להגיד לכל מי שעזר תודה רבה, וכדאי שיפסיקו להתקשר אליי, אני כבר לא עומדת בקצב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר