פרסום ראשון

בג"ץ הוציא צו מניעה ועיכב את העברת הכספים ל'אל המעיין'

למרות החלטת ועדת הכספים של עיריית י-ם, ביהמ"ש העליון הוציא צו מניעה ועיכב את העברת התשלום בסך 400 אלף שקל ל'אל המעיין' עבור הכנס בחול המועד פסח (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
כנס "אל המעיין" בארנה בירושלים בחול המועד פסח (צילום: יעקב כהן)

פרסום ראשון: בית משפט העליון הוציא הערב (שני) צו מניעה ועיכב את העברת התשלום בסך 400 אלף שקלים ל'אל המעיין', זאת למרות החלטת ועדת הכספים בעיריית ירושלים.

זה מספר שבועות שב'אל המעיין' ממתינים לקבל את 400 אלף השקלים מעיריית ירושלים, שמשתתפת בהוצאות כנס 'הקבלת פני רבו' באצטדיון 'הארנה' בירושלים בחג הפסח האחרון.

עו"ד יוסי חביליו עתר לבית המשפט וביקש שלא לתקצב את האירוע. לטענתו, האירוע היה פוליטי ולא תורני. למרות העתירה, ועדת הכספים של עיריית ירושלים אישרה אתמול את העברת הכספים באישור היועץ המשפטי של העירייה, עו"ד אלי מלכה.

כאמור, היום הוציא שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן צו מניעה לעיריית ירושלים ואסר עליה להעביר את הסכום ל'אל המעיין' עד להחלטה אחרת. התקציב יישאר בעירייה עד לבירור העתירה של חביליו והכרעה האם מדובר באירוע פוליטי או תורני.

כזכור, בעתירה המנהלית לבית המשפט של עו"ד חביליו בשם עמותת 'צחור' נכתב: "טענות העתירה בתמצית הינן כי האירוע היה מתוכנן מראש והתקיים בפועל כאירוע פוליטי ו/או פוליטי, בחלקו המכריע, של מפלגת ש"ס ו/או נשא אופי פוליטי, ובכל מקרה זוהה לחלוטין עם מפלגת ש"ס, ולכן על פי הדין אסור לעירייה להשתתף במימונו".

"מעבר לכך" הוסיף, "תטען העותרת כי הליך אישור תקצוב האירוע היה הליך שאינו כדין". חביליו ביקש מבית המשפט צו ביניים כדי למנוע עד לסיום ההליך המשפטי את העברת הכספים ל'אל המעיין'.

עם הגשת העתירה של עו"ד יוסי חבליו, אמר מנכ"ל 'אל המעיין' הרב משה אילוז כי: "לא מדובר באירוע פוליטי אלא במעמד תורני שנערך מזה שנים רבות בשיתוף עיריית ירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר