החילוץ מנפאל: 229 ישראלים המריאו הבוקר לישראל

מטוס אל-על ועליו 229 ישראלים המריא הבוקר מנפאל וצפוי לנחות בנתב"ג בצהריים. במקביל, כוחות החילוץ בעזרת מסוקים חילצו 7 מטיילים בגבול טיבט, ו-4 בפסגת האוורסט (בחדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הישראלים חוזרים הביתה (צילום: איתי בלומנטל-YNET)
רעידת האדמה בנפאל: במבצע חילוץ מיוחד, הצליחו כוחות החילוץ הישראלים, לחלץ הבוקר (שלישי), 7 מטיילים ישראלים מאזור הבאנג'י שבגבול טיבט, זאת בעזרת מסוקים. אמש חילצו הכוחות 4 מטיילים שנתקעו על פסגת האוורסט.
עד עתה נמצאו שבעים ישראלים בין ההריסות וכאלה שיצרו קשר ללא שנפגעו מרעידת האדמה שפקדה את המדינה לפני כיומים, אולם עדיין ישנם חמישים ישראלים המוגדרים כ"מנותקי קשר".
כאמור, בשעות הערב המאוחרות אמש מסוק של צוות החילוץ "הראל 669", חילץ ארבעה מטיילים ישראלים שהיו תקועים בגובה 3,500 מטר באזור האוורסט. אותם אלו יצרו קשר באמצעות קריאות מצוקה לווייניות ומשום כך הצליחו להגיע אליהם בדרכים שונות.
נתנאל אחד המטיילים סיפר על שהיה: ״יצאנו מנאמצ'ה ביום שירד שלג ומזג האוויר לא היה טוב. החלטנו לעצור בכפר. בערך ב-12:00 מצאנו גסט האוס שנראה טוב. נכנסו לקומה השנייה. ואז לפתע התחיל רעד חזק מאוד במבנה. תפסתי את טל והתחלתי לרדת למטה. ראיתי למטה שיוצא הרבה יותר אבק ושבבי עץ. חשבנו בהתחלה שבלון גז התפוצץ. יצאנו החוצה תוך כדי שיש רעידות ואנחנו רואים את כל האנשים בכפר יוצאים מהבתים. עוד לא הבנו שזו רעידת אדמה״.
״אחרי כמה זמן אנו רואים שהרבה בתים בכפר הרוסים, יש הרבה אבק ורואים סדקים וקירות נופלים לאט לאט. עלינו למעלה לחדרים והורדנו את התיקים. ניסינו להשיג אוהלים, אבל לא הצלחנו. הצטרפנו לזוג שוויצרים שישנו בבקתת עץ. תוך כדי היו עוד רעידות גם תוך כדי הלילה", הוסיף.
הבוקר יעשו את דרכם לישראל 229 ישראלים ששהו בנפאל בשבועות האחרונים וחוו את רעידת האדמה החזקה. אלו יעלו על מטוס ג'מבו של אל על שהמריא לפנות בוקר מקטמנדו, וצפויה לנחות בנתב"ג בצהריים.
קודם לכן נמסר מצה"ל כי כל מטוסי המשלחת הצה"לית לאזור האסון, נחתו בשלום בנמל התעופה בקטמנדו.
במקביל, מניין ההרוגים ברעידת האדמה, עלה ל4,438 בני אדם, חלקם מחוץ לגבולות נפאל, ועוד כ-10,000 שנפצעו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר