מחריף המאבק באשדוד נגד חילולי השבת ב'ביג'

המאבק באשדוד על כנגד פתיחת המרכז המסחרי 'ביג' בשבתות עולה מדרגה. אמש נערכה ישיבת חירום מיוחדת של רבני העיר בה התקבלו שורת החלטות וצעדי המחאה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אסיפת הרבנים והאדמו"רים, אמש (צילום: חיים שטרקמן)

המאבק באשדוד על קדושת השבת והמלחמה כנגד פתיחת המרכז המסחרי 'ביג' בשבתות וחגים עולה מדרגה. אמש (שני) נערכה ישיבת חירום מיוחדת בה השתתפו כ"ק האדמו"רים ממעליץ, פיטסבורג, שומרי אמונים וטאלנא, והרבנים הגאונים: רבי שמואל דוד הכהן גרוס, רבי חיים פסח הורביץ ועוד מרבני העיר.

הכינוס, אותו יזם יו"ר 'משמרת השבת - אשדוד', יונה ארליך, נערך נוכח המשך חילולי השבת הנמשכים מזה למעלה מחודש במתחם 'ביג' שהוקם בשערי העיר, ואשר בעליו מסרבים עד עתה להיפגש עם הרבנים ולדון עמם בבקשתם לסגירת מתחם המסחר בשבתות.

את הישיבה פתח רב חסידי גור הגאון רבי שמואל דוד הכהן גרוס שאמר כי פתיחת 'ביג' מהווה עידן חדש, שכן מדובר במתחם עסקים ענק המושך אליו מידי שבוע אלפי לקוחות מכל האיזור, כאשר בעלי הקניון מבססים את עיקר פעילותם על פעילות מסחרית בשבתות. לשם כך אף הושקע הון רב בקמפיין פירסומי ענק הקורא לכל תושבי ישובי הדרום להגיע לקניון בשבתות.

"המשך הפעלת הקניון בשבתות היא אות קלון לעיר" אמר הרב שציין כי פרט לכך "ניכרת כבר עתה השפעתו של הקניון שגרם לכך שחנויות נוספות שעד כה היו סגורות בשבתות, נפתחות האחת אחר השניה".

הוא הדגיש כי הטענה אינה מופנית רק בגין פעילות 'ביג' אלא הדרישה כוללת גם את סגירתם של מרכזי המסחר הנוספים הפועלים בעיר בשנים האחרונות, אם כי פתיחתו של מרכז 'ביג' נחשבת לקפיצת מדרגה והיא משנה את פני העיר ופוגעת בצביונה ובמרקם החיים של תושביה.

"לשם כך אין מנוס והשיטה היעילה ביותר אינה רק להפגין ולהביע כאב, אלא לנקוט בצעדים ובסנקציות כלכליות במסגרתן תיפגע רווחיות קבוצת 'ביג', מה שיביא לכך שהנהלת החברה תגלה סוף סוף את הנכונות המתבקשת לסגירת המתחם בשבת", הוסיף הרב גרוס.

בהמשך נשא דברים נציג ועדת הרבנים הרב משה לבקוביץ, שהציג דו"וחות ומאזנים המשקפים את הפעילות העסקית של קבוצת 'ביג', ואשר הוכנו בעזרתם של כלכלנים ורואי חשבון. מהנתונים עלה כי גופים ידועים ושורה של קרנות הון ופנסיה המבססים את פעילותן על המגזר החרדי, מושקעים בעסקי 'ביג' באחוזים גבוהים, זאת בנוסף לאג"ח שנרכשו בידי רבים מהציבור החרדי ואשר בעזרתם גויסו מאות מיליוני השקלים אותם השקיעה 'ביג' במתחם.

"במידה ותצא קריאה מהרבנים למשוך את ההשקעות ולנתק כל מגע עם הפעילות העסקית של ביג", אמר הרב לבקוביץ, "והמסר יועבר בידי סוכני הביטוח ומנהלי המוסדות המנהלים את קרנות הפנסיה באמצעות חברות אלו, אזי יקלט המסר בצורה החריפה ביותר בתודעתם של בעלי 'ביג' שידרשו לקבל את ההחלטה: האם להמשיך ולפעול בשבתות ובכך להסתכן בקריסה, או לחדול לאלתר מפעילות בשבתות".

הוא ציין כי הפעילות כולה תלווה בהתאם לחוו"ד המקצועיות שיתקבלו מעו"ד יעקב ויינרוט ורו"ח שלמה נס באשר לחוקיות דרכי הפעולה ולפיהן יבחנו הצעדים הבאים.

לצד הקריאה שמופנית לבעלי ההון, מחזיקי הפוליסות וקרנות הפנסיה, פורסמה הקריאה עליה חתמו כל רבני ואדמו"רי העיר אשדוד הקוראים לכל הציבור החרדי בכל רחבי הארץ להדיר רגליהם מכל קניוני 'ביג' בכל רחבי הארץ, כאשר בכך יועבר המסר להנהלת 'ביג' להפסקת חילולי השבת.

בהמשך נערך דיון בין הרבנים שהשמיעו את דעתם באשר לאופי המחאה, כאשר הוחלט על הכרזתה של השבת הקרובה כשבת שבה תעלה זעקת השבת מכל בתי הכנסת, כשלאחריה יתקיים מעמד תפילה מרכזי במרכז העיר באחד מימי השבוע.

לאחר מכן, יתקיימו תפילות שבת המוניות ברחובה של עיר באשדוד בהן יטלו חלק כל תושבי העיר כשבכך הם יביעו את מחאתם על כבודה של השבת הנרמסת בראש חוצות.

בהוראת הרבנים נקבע כי תפעל החל מעתה וועדה מיוחדת שחבריה יהיו הרב חיים בן חמו, הרב יונה ארליך, הרב משה לבקוביץ, הרב מאיר מויאל והרב דניאל בן אבו, והיא תישא בעול ארגון התפילות ההמוניות ועצרות המחאה, זאת לאחר שיפגשו עם כל גבאי בתי הכנסת, רבני השכונות ומגידי השיעורים בעיר.

לסיום פגישת החירום קראו הרבנים לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי לפעול בכל באמצעים העומדים לרשותו על מנת לסגור את מתחם 'ביג' בשבתות, כאשר במידה ודרישה זו לא תיענה לא יהיה מנוס מאשר מפרישתן של הסיעות החרדיות מהקואליציה ומנקיטת צעדים נוספים.

החלטות ישיבת רבני אשדוד

נוכח הפגיעה בקדושת השבת בידי חב' 'ביג'

בהתאסף ראשי עם, רבני העיר אשדוד מכל העדות, הקהילות והחוגים, שכולם יחד כאובים ומושפלים מהפגיעה בכבודה של השבת בידי חב' 'ביג' הרומסת את כבוד השבת בקניון שנפתח בשערי עירנו, הוחלט כי על כל איש מישראל לפעול בכל כוחו ומאודו לעצור את הפגיעה בכבודה של השבת ולעשות כל מאמץ על מנת שחילולי שבת נוראיים אלו יפסקו לאלתר.

בהתאם לכך, התקבלו ההחלטות הבאות פה אחד:

1.

מוציאין תיבה לרחובה של עיר –

אלפי תושבי עירנו, מתפללי כל בתי הכנסת בעיר, יתאספו לתפילה המונית תחת כיפת השמים וברחובה של עיר, להתלכד בהבעת כאב ומחאה ולהתפלל כי יערה ה' רוח טהרה ממרום וישובו מדרכם הרעה;

2.

התרחקו והדירו רגליים –

על ציבור תושבי העיר וכל הערים הסמוכות להדיר רגליהם ולא להגיע בשום אופן לקניון 'ביג' שבכניסה לעיר אשדוד, אשר הפך למוקד ולסמל לחילולי שבת המוניים. יש להזהיר גדולים על הקטנים ולידע כל אחדבביתו על האיסור כאשר בכך, מלבד האיסור לסייע בידי מחללי שבת, יועבר המסר להנהלת הקניון כי תושבי אשדוד והסביבה לא ישקטו נוכח חילולי השבת הנעשים בפרהסיא ובראש כל חוצות.

בנוסף, נקרא כל הציבור החרד לדבר ה' בכל מקומות מושבותיהם ברחבי ארץ ישראל, לתמוך במאבק הנוגע לכל אשר יראת ה' בלבבו ולהדיר רגליים מכל אחד ממרכזי 'ביג' בארץ, בכל מקום שהוא, למען כבודה של שבת קדשנו.

מכאן, קריאה מיוחדת לרבני הקהילות ולעומדים בראש המוסדות: הודיעו לתלמידים ולהוריהם על האיסור והקפידו לבל יֵרָאו הורים, תלמידים ותלמידות, בכל אחת מהחנויות הממוקמות בכל אחד ממרכזי 'ביג' בארץ.

3.

משכו ידיכם –

רבני העיר אשדוד קוראים לכל משקיעי המניותורוכשי האג"ח לבדוק כי כספם אינו מושקע בכל אחד מהגופים השותפים בפעילותה העסקית של חברת 'ביג מרכזי קניות' או 'ביג מגה אור', כשבכך יתכן והם שותפים, חלילה, לחילולי השבת.

בימים הקרובים יפורסמו שמות החברות והגופים המושקעים או שותפים בפעילותה העסקית של 'ביג' אוהמספקים את המימון לקבוצה. ציבור יראי ה' וחושבישמו יעבירו מסר ברור לראשי החברות כי לא יסכימו לתת יד לחילולי השבת, ובמידה וחילולי השבת ימשכו – יאלצו למשוך את השקעותיהם בחברות או למוכרם.

קריאה מיוחדת לסוכני הביטוח ולסוכני ההשקעות: יש להימנע מלהציע ביטוחים ותוכניות חיסכון או פנסיה, הקשורות לחברות המשקיעות בחברות הנ"ל.

4.

חזרו בכם –

רבני העיר אשדוד קוראים להנהלת 'ביג' להפסיק לאלתר את חילולי השבת הפוגעים בעירנו ובתושביה, ולהודיע מיידית על סגירת הקניון בשבתות ובמועדי ישראל.

רבני העיר קוראים לראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאללסרי, ולחברי מועצת העיר מכל הסיעות לפעול בהתאם לציווי התורה הק' וכן בהתאם להתחייבותכלפי ציבור הבוחרים, ולעשות כל שבידם כדי להביא לסגירתו המיידית של מתחם 'ביג' בשב"ק.

ובזכות השבת ירעיף נותן השבת לשומרי השבת שפע ברכה והצלחה, בריאות נחת ושמחה, ובזכות קיום מצוות 'ושמרו בני ישראל את השבת' שהיא ברית עולם בינו ובין בני ישראל, נזכה לראות בישועת ה' ובהיגלות מלכותו בקרוב, בב"א.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר