העלמת מס: מנהל ברשת האופטיקה 'קרולינה למקה' נעצר

מנהל אזור אילת ברשת האופטיקה 'קרולינה למקה' נעצר אמש, בעקבות חשדות כי הרשת העלימה מס לאחר שמכרה משקפים גם מחוץ לאילת ללא חיוב מע"מ (חדשות, משטרה בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לנאמר (צילום: נתי שוחט - פלאש90)

במבצע רחב היקף, פשטו אתמול חוקרי יחידת חקירות מכס ומע"מ באר שבע, על סניפים רבים של רשתות וחנויות אופטיקה באילת וזאת, לאחר שאספו ראיות במהלך חקירה סמויה שנמשכה מספר חודשים, ממנה עלה כי רשתות ניצלו את חוק "אזור סחר חופשי אילת", המקנה פטור לעסקאות המתקיימות באילת, על מנת לגזול במרמה מקופת המדינה עשרות מיליוני שקלים.

במסגרת החקירה, נעצר ושוחרר בערבות אמש, מנהלה האזורי של רשת האופטיקה 'קרולינה למקה' באילת, אסף באשר בן 38 המתגורר באילת, בחשד כי החנויות תחת ניהולו באזור אילת, נהגו למכור משקפיים אופטיות גם למי שאינם תושבי אילת ולמסור להם אותם בסניף הקרוב לאזור מגוריהם וזאת, ללא חיוב העסקה במע"מ, כפי שדורש החוק במקרים בהם סחורה נצרכת מחוץ לאזור סחר חופשי אילת.

על פי החשד, סניפי 'קרולינה למקה', בעיר אילת דיווחו על עסקאות כחייבות במע"מ בשיעור אפס אחוז במקום 18%, וכך גזלו מקופת המדינה מיליוני שקלים בשנים האחרונות, זאת בניגוד לחוק הפוטר ממע"מ רק סחורות הנרכשות לצריכה או לשימוש באזור אילת.

מן החקירה המשותפת ליחידת מכס ומע"מ אילת ולחוקרי מע"מ באר שבע, עלה החשד כי רשתות אופטיקה נוספות בעיר נוהגות לפעול בדרך זו, ואתמול הפכה החקירה גלויה, כשפשטו החוקרים על סניפי החנויות במטרה לאסוף ראיות נוספות.

ברשת קרולינה למקה נבדקו ארבעה סניפים ונחקר מנהל האזור, כאמור, וכן עובדים נוספים ברשת, שקשרו עצמם לחשדות. מן המסמכים שנמצאו בחיפוש בסניפים נמצאה תשתית ראייתית לכך שמנהלי הרשת פעלו ביודעין בניגוד להוראת חוק אזור סחר חופשי וכי הנחו את העובדים לבצע באופן גורף רק מכירות בפטור ממע"מ – גם בעסקאות החייבות בו.

בפרשה צפויים להיחקר מעורבים נוספים בימים הקרובים. ברשת מסרו כי הנושא נמצא בבדיקה מול הרשויות בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר