נתניהו בהערכת מצב על נפאל: "כל ישראל ערבים זה לזה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערכת מצב בלשכתו בנושא מאמצי החילוץ וההצלה בנפאל, ואמר כי "המאמץ הראשון שלנו הוא לאתר ולחלץ את הישראלים שנמצאים במצוקה" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות זק"א)

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס בצהריים (שלישי) הערכת מצב בלשכתו בירושלים, בנושא מאמצי החילוץ וההצלה בנפאל, לאחר אסון רעידת האדמה.

בהערכת המצב השתתפו שר הביטחון משה יעלון, שר הפנים גלעד ארדן, מפקד פיקוד העורף אלוף יואל סטריק, מנכ"ל מד"א אלי בין ובכירים נוספים.

בפתח הערכת המצב אמר נתניהו: "אנחנו מתמקדים בשני מאמצים. המאמץ הראשון שלנו הוא לאתר ולחלץ את הישראלים שנמצאים במצוקה בנפאל ולאפשר להם חזרה בטוחה לארץ. לצורך כך אנחנו ממשיכים בפעילות מבצעית ומדינית גם מול ממשלת נפאל וגם מול גורמים אחרים.

"במקביל אנחנו מקימים בית חולים שדה בנפאל כדי לעזור לעם הנפאלי במצוקתו. אנחנו פועלים תחת שני עקרונות – כל ישראל ערבים זה לזה, וישראל מושיטה יד לסיוע הומניטארי בנפאל כמו גם במקומות רבים אחרים בעולם".

במהלך הערכת המצב נמסר כי נכון לרגע זה ישנם רק 11 ישראלים המוגדרים מנותקי קשר, ועוד עשרות ישראלים שמיקומם ידוע, אך עדיין לא ניתן להגיע אליהם.

נתניהו הנחה שבמקביל למאמצים לאיתורם וחילוצם של הישראלים, צריך לבחון "האם ניתן להצניח מזון ואמצעי חימום בריכוזים שבהם הם נמצאים, וכן כיצד ניתן להגיע אליהם בליווי כוחות אבטחה מקומיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר