אילת: גם מנהל ב"אירוקה" נעצר

מעצר נוסף במבצע רשות המסים ברשתות האופטיקה באילת: אחרי מעצרו של המנהל האזורי של רשת 'קרולינה למקה', נעצר ושוחרר המנהל האזורי ברשת 'אירוקה' (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash 90)

מעצר נוסף במבצע רשות המסים ברשתות האופטיקה באילת: אחרי מעצרו של המנהל האזורי של רשת 'קרולינה למקה' באילת, נעצר ושוחרר המנהל האזורי ברשת 'אירוקה' באילת.

בצהריים (שלישי) שוחרר בערבות בפני השופט גל שלמה טייב מבית משפט השלום באילת, ברק בנסתי, תושב אילת בן 33 המשמש כמנהל האזורי של רשת האופטיקה 'אירוקה' באזור אילת, בחשד שעובדי החנויות שניהל עברו על חוק סחר חופשי אילת ובכך גזלו מקופת המדינה מיליוני שקלים במע"מ.

בנסתי נעצר במסגרת מבצע משותף ליחידת מכס ומע"מ אילת וחוקרי מע"מ באר שבע, במסגרתו פשטו הצוותים על עשרות סניפי רשתות אופטיקה באילת, בחשד כי מכרו משקפיים ללקוחות בפטור ממע"מ, גם כאשר המשקפיים נשלחו אל מחוץ לאילת – דבר האסור על פי חוק סחר חופשי המקנה פטור ממע"מ בעיר.

על פי בקשת המעצר, בנסתי ביצע ניצול ציני וכוזב של הפטור שניתן לעוסקים באילת בכך שהוא ועובדי החנויות שתחת ניהולו מסרו משקפיים ללקוחות שביקרו באילת באמצעות סניפים הקרובים לאזור מגוריהם ואף מכרו משקפיים ללקוחות בהזמנה טלפונית, מבלי שכלל ביקרו בעיר, ובכך הפרו את החוק ביודעין ותוך עידוד הלקוחות להיות שותפים לדבר עבירה.

בנסתי ועובדים נוספים של הרשת קשרו עצמם לחשדות, ועל פי העדויות, התבססה תשתית ראייתית לכך כי גם במקרה של חברת אירוקה, כמו בחברת 'קרולינה למקה', מנהלי החברה הם אלו שהנחו את העובדים לפעול ביודעין בניגוד להוראות החוק ולבצע מכירות אך ורק בפטור ממע"מ, גם במקרים בהם החוק מחייב בו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר