ההבדל רק בעלות: הזירקון הוא מתחרה ראוי ליהלום אמיתי

העולם מתחלק לשניים: אלה שקונים יהלומים ואלה שמסתפקים בזירקון, עד שיהיה להם כסף לדבר האמיתי. אך למעשה, רוב האנשים לא יוכלו להבדיל בין יהלום לזירקון. אז מה עדיף? (סטייל)

חיה כהן | כיכר השבת |
זה יהלום אמיתי או זירקון? (צילום: shutterstock)

נראה שהעולם מתחלק לשניים: אלה שקונים יהלומים ואלה שמסתפקים בזירקון, עד שיהיה להם כסף לדבר האמיתי. אך למעשה, רוב האנשים לא יוכלו להבדיל בין יהלום לזירקון בעין בלתי מזוינת. בשורה התחתונה: אלו המאפיינים העיקריים שיש לשקול כשבוחרים בין קניית יהלום לזירקון (או בשמו המוכר יותר: "יהלום מזויף" השגוי לחלוטין, ועל כך בהמשך).

טבעי לעומת מעשה ידי אדם

הזירקון שמשווק היום אינו טבעי, אך הנה פרט טריוויה מעניין: הזירקון המקורי הוא מינרל שנכרה בסלעי יסוד מקרום כדור הארץ, ואף נדיר יותר מיהלום. כלומר, מדובר באבן טבעית ממש כמו היהלום, שמתגבשת בטבע ללא מגע יד אדם. השם לו זוכה הזירקון "יהלום מזויף" שגוי לגמרי, ומכוון לזירקוניה - זכוכית מלאכותית שקופה המהווה תחליף זול ליהלום.

אבן הזירקון נדירה מהיהלום, ועדיין היהלום יקר יותר. עם זאת, הזירקון יכול לפאר כל תכשיט ואף אחד לא ירגיש בהבדל.

עמידות

היהלום הוא המינרל הכי קשיח וחזק בטבע ועומד על דרגת קושי 10. אך מסתבר שהזירקון לא נופל ממנו בהרבה, ועומד במקום השני במבחן הקשיחות עם דירוג של 9.25. במקרה של שריטה, היהלום יהיה קצת יותר עמיד מהזירקון.

איכות

צבע ובהירות הם שני הדברים הקובעים את איכותו של הזירקון. בדרך כלל הזירקון יהיה בעל בהירות טובה מאוד עד מושלמת, כיוון שהוא עובר תהליכי ייצור מבוקרים ומעקב צמוד מרגע הכרייה, עד כדי כך שפגמים שעלולים להימצא ביהלום - לא ימצאו בזירקון.

לעומת זאת, צבעו של הזירקון עלול לאכזב. ככל שאבן הזירקון גדולה יותר, כך הצבעוניות שלו מודגשת יותר, והיא נעה בין ירקרק, אפור וצהוב. תופעת הצבע (שפוגם במראה השקוף והנוצץ של האבן) יכולה להופיע גם ביהלומים רבים בעלי איכות נמוכה.

יכולת להתנוצץ

כאן הזירקונים מובילים יתרון ומציגים מקדם שבירה של 2.65-2.69 לעומת מקדם שבירה 2.417 ביהלומים. "מקדם שבירה" הוא תכונה של חומר שקוף המציינת את המהירות בה עובר דרך החומר. ציון גבוה יותר מצביע על זמן הישארו גבוה יותר של האור בתוך האובייקט. במקרה של אבני חן, מקדם שבירה גבוה הופך את האבן לנוצצת יותר. אז אם אתם רוצים שכולם ישימו לב לטבעת החדשה, קנו זירקון. מצד שני, גנבים.

עלות

עד כה, ההבדל המשמעותי ביותר בין יהלומים לזירקונים הוא העלות, והוא בולט ככל שהאבן גדולה יותר - הזירקון זול בהרבה. אך אל תתנו למחיר הזול להטעות אתכם. הזירקון הוא התחליף הכי איכותי ויקר שקיים היום בשוק ליהלומים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית