אין שלום ליטאי: "הרשימה השחורה" של עולם הישיבות חוזרת

חשבתם שהפילוג הליטאי נרגע מאז הבחירות? טעיתם: אנשי "הוועד למען כבוד רבותינו" שבים לפרסם רשימות שחורות של ישיבות המזוהות עם פלג "בני תורה" של הגר"ש אוירבך (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

מאז הבחירות האחרונות נדמה כי הגיזרה הליטאית שלווה למדי והצדדים שומרים על שקט, אולם מתחת לפני השטח מתברר כי הרוחות עדיין סוערות וכי הפילוג הפנימי חי וקיים ואף מחריף ומאיים להמשיך לקרוע את הציבור לשניים.

בימים אלו מחדש "הוועד למען כבוד רבותינו" המזוהה באופן שאינו רשמי עם גדולי הדור מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ומרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי את פעילותו, כאשר מטרתו הינה ליצור חיץ בין אלו הנשמעים לגדולי הדור לבין אחרים שבחרו הנהגה תורנית ורוחנית שונה.

הוועד מפרסם רשימת ישיבות בהן לדבריו ניתן "הכשר" ללמוד, זאת לאחר שדעותיהם של ראשי הישיבה ומגידי השיעורים כמו שאר הצוות החינוכי נבדקו וזוהו עם הממסד הליטאי. מנגד, מתפרסמת רשימה "שחורה" של ישיבות המסומנות כבעייתיות וככאלו שלא מומלץ להורים לשלוח אליהן את ילדיהם.

במנשר שיצא להורי התלמידים כותבים אנשי הוועד: "רשימות הישיבות לצעירים שפורסמו על ידנו בשנה שעברה זכו לאימון גדול בציבור בס''ד. התוצאות ניכרו היטב ברישום בשנה החולפת והביאו ב''ה לצמצום משמעותי מאוד בהשפעת המתנגדים לגדולי ישראל, בתוככי הישיבות הקדושות".

"הרשימות שנערכו על ידי צוותים נפרדים בבני ברק, ירושלים ומודיעין עילית, באחריות גבוהה, בבדיקות מקיפות ובירורים יסודיים, הפכו למפת דרכים להורים ובנים שעמדו לפני רישום לישיבות הקטנות, ובמקביל גם למלמדים ומנהלי החדרים. ממוצאי פסח ועד היום הגיע אלינו גל פניות גדול מירושלים, בדרישה ובקשה להוציא שוב רשימה מעודכנת".

"הורים, מלמדים, מנהלי ת''ת, רשמים, ואישי ציבור הדגישו באזננו, את הנחיצות, ואת הצורך באינפורמציה עדכנית בפרט לגבי ישיבות מסויימות, והורים ציינו כי ללא רשימה מעודכנת יתקשו להחליט. הדבר לא הותיר לנו ברירה. מיד התחלנו באיסוף ועדכון המידע (למרות שגם במשך כל השנה התעדכנו באופן שוטף) והדבר היה פחות קשה כי ברוב מוחלט של הישיבות לא חל שינוי, ובפרט שרובן הגדול היו ונותרו מחנכות לאורם של רבותינו גדולי הדור. מאחר ויש עדיין בירורים שלא הסתיימו ונמצאים בשלבים אחרונים, וכן ישנן ישיבות המנהלות עמנו דיאלוג לעריכת שינויים, ומהן שהשינויים כבר נעשו, אנו זקוקים לעוד מספר ימים. במהלך ימים אלו תהיינה בעז''ה גם התייעצויות עם גדולי התורה".

"לפיכך אנו מודיעים כי במהלך הימים הקרובים תפורסם בעז''ה רשימה מעודכנת של הישיבות לצעירים בירושלים, המחנכות לאורם של רבותינו גדולי הדור שליט''א" נאמר במנשר.

"כדרכם הנלוזה של אנשי התנועה הנלחמת בגדולי ישראל" נטען, "הופצו שמועות זדוניות, על פגישות של ראשי ישיבות עם גדו''י בעניין הוועד, והדבר לא היה ולא נברא. לאור ניסיון העבר צפויות הודעות כאלו ואחרות וכן זיופים, במטרה למנוע מהציבור את המידע האמין והחיוני של הוועד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר