למה הפסקתי להריח את הבושם שלי?

אחרי שנים של חיפוש, סוף סוף מצאת את הבושם עם הניחוח המושלם, שיושב עלייך בול. הריח הנעים ליווה אותך לכל מקום, עד שיום לא בהיר אחד הפסקת להריח את הבושם האהוב וכל האושר פג. מדוע זה קורה? (סטייל)

לא מריחה יותר את הבושם? אלו בשורות טובות (צילום: shutterstock)

אחרי שנים של חיפוש, סוף סוף מצאת את הבושם עם הניחוח המושלם, שיושב עלייך בול. הריח הנעים ליווה אותך לכל מקום, עד שיום לא בהיר אחד הפסקת להריח את הבושם האהוב וכל האושר פג. מדוע זה קורה? אלנה ווסנקי, מומחית לבשמים משיבה:

ראשית, חשוב לדעת שזו אינה תופעה יוצאת דופן, ואין דרך לתקן את המצב. אך אל תטעו - מדובר בבשורות טובות.

חוש הריח שלנו מגורה כל הזמן, ופועל להתריע בפני הגוף מפני ריחות המצביעים על סכנה כמו מזון מקולקל, עשן וכדומה. האף מתוכנת להודיע כל שינוי בסביבה שעלול לסכן את הבטיחות שלנו, או להפך - להודיע על משהו טוב שיכול לקרות, כמו ריח מאפים באוויר, הניחוח המוכר בבית של סבתא, ארומה של קפה.

בפעם הראשונה שנשבינו בקסמיו של הבושם, הקולטנים באף שולחים איתות למערכת הלימבית במוח, והיא מתייגת את הבושם כ"ריח חדש".

אחרי 10 דקות, ה"חדש" הופך ל"ישן", כלומר כבטוח, שאין צורך לפעול נגדו או להתרחק ממנו. אחרי מספר שבועות או חודשים, הגוף מבין שריח הבושם לא מצביע על סכנה, ומפחית את הרגישות כלפיו.

גורם נוסף לאיבוד ריח הבושם, הוא שימוש נרחב במגוון בשמים במולקולה טבעית בריח סיגליות (β-ionone). מטרתה של מולקולה זו היא להגביר את ריח הבושם, ולהפוך את הניחוח לפרחוני. אך בנוסף, יש לה יכולת להפחית באופן זמני את רמת הרגישות של קולטני האף.

זו בעצם הסיבה שתלונות על חוסר הצלחה להריח את הבושם, שכיחות כל כך. ואדגיש: אם את לא מצליחה להריח את הבושם שלך, זה לא אומר שהסביבה אינה מריחה אותו. ההפך הוא הנכון, ולכן היזהרי מהתזת בושם בכמות מוגזמת, שמאבדת מטעמו הטוב וגורמת לבושם להיגמר מהר יותר.

אם עדיין מפריעה לך העובדה שאינך מצליחה להריח את הבושם, הפתרון הוא תקופת ניתוק. כמו שחוזרים לבית אחרי זמן מה שלא שהינו בו, ופתאום מתחילים להבחין בריח הייחודי לו.

הפסיקי לחלוטין להשתמש בבושם, ועברי לבושם אחר, או שתימנעי מבשמים ותעברי לקרם גוף, ג'ל רחצה או כל תכשיר ריחני אחר, למשך שבוע או יותר. לאחר מכן, את יכולה לחזור לריח האהוב שלך ואפילו, כמה נהדר, להריח אותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר