פשיטה על "סמינר רמתי"

המשטרה עצרה את אהרן רמתי; עוד 6 עוכבו חקירה

כוחות גדולים של משטרה בליווי כוחות מג"ב, חוקרים, עובדות סוציאליות ועובדי עירייה, פשטו הבוקר על סמינר "באר מרים" בהנהלת אהרון רמתי בשכונת סנהדריה בירושלים • אשתו, בתו וארבע תלמידות עוכבו לחקירה • מנהל הסמינר אהרן רמתי, נגדו יצא צו מעצר, אותר כבר כעבור זמן קצר ונעצר לחקירה (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ד באייר תשע"ה | 03.05.15
אהרון רמתי בעת מעצרו, הבוקר (צילום: כיכר השבת, באדיבות המצלם)

כוחות גדולים של משטרה בליווי כוחות מג"ב, חוקרים, עובדות סוציאליות ועובדי עירייה, פשטו הבוקר (ראשון) על סמינר "באר מרים" בהנהלת אהרון רמתי בשכונת סנהדריה בירושלים.

בנוסף, באורח נדיר ומפתיע, מפקד המחוז צ'יקו אדרי, הגיע בעצמו למקום ועורך סיור בין כותלי הסמינר בליווי צוות הפיקוד וחוקרי המשטרה, לאחר שיצא קיבל אדרי תדרוך מהחוקרים והעביר הנחיות.

בשעה זו נמצאות בסמינר עובדות סוציאליות רבות שמשוחחות עם הבנות, מסיירות במקום ובודקות את כשירות הסמינר. העובדות נשמעו מתעמתות עם התלמידות על המתרחש בסמינר.

אשתו של מנהל הסמינר ובתו עוכבו לחקירה יחד עם ארבע תלמידות נוספות. בנוסף, בסמינר מדברים על חמש תלמידות שהם לא יודעים היכן הן נמצאות וייתכן כי גם הן נלקחו לחקירה.

מנהל הסמינר אהרן רמתי, נגדו יצא צו מעצר, לא אותר בתחילה והמשטרה פעלה להביא למעצרו אך כעבור שעה קלה הוא נעצר על-ידי צוות בילוש של מחוז ירושלים בבית כנסת סמוך.

המשטרה אוסרת על הבנות לצאת מהמקום לפני שהן עוברות תשאול על ידי החוקרים.

חוקרי משרד התשתיות שהגיעו גם הם למקום ערכו בדיקה בסיומה הוחלט להחרים את בלוני הגז השייכים לסמינר.

ל"כיכר השבת" נודע כי המשטרה תבקש לסגור את המקום כשהיא תתבסס על דו"ח משרד הבריאות שנחשף ב"כיכר השבת" וקובע שהמקום לא ראוי ולא מתאים לאכלוס של הבנות.

כזכור, בראיון מיוחד שהעניקו אהרון רמתי ורעייתו מלכה ל"כיכר השבת", בו הם התייחסו לכל החשדות והשמועות נגדם, נשאל רמתי האם הוא לא מפחד מחקירה פלילית נגדו והשיב: "ממש לא. לא נחקרתי מעולם במשטרה".

מדוברות מחוז ירושלים במשטרה נמסר כי "במהלך החודשים האחרונים מתנהלת חקירה ביחידת ההונאה במשטרת ירושלים בעניין מדרשת 'באר מרים' וזאת בעקבות תלונות שהוגשו שעניינן חשד לביצוע עבירות פליליות וכלכליות במקום.

"במשטרת ירושלים הוחלט על הקמת צח"מ ביחידת ההונאה המחוזית לו שותפים כלל גורמי הטיפול והאכיפה וכן נציגי העיריה ובמסגרתו נבדקים חשדות לעבירות פליליות, כלכליות, וכן בתחום הרווחה, בטיחות, בריאות הציבור ועמידה בתקני משרד החינוך.

"במסגרת הצח"מ ועפ"י צו של בית המשפט הגיעו הבוקר צוות החקירה בהובלת ר' יחידת ההונאה של משטרת ירושלים, רפ"ק אייזיק סימון, יחד עם כלל הגורמים השותפים לפעילות למבנה המדרשה ולמבנים השייכים למדרשה.

"כאמור לצוות התלוו נציגי כלל גופי החירום בהם כב"ה, רשות הגז, נציגי חקירות מס הכנסה ירושלים, ביטוח לאומי, משרד הבריאות, משרד הרווחה, רשות האכיפה והגביה במשרד המשפטים וכן גורמי העירייה. במהלכו ביצע כל אחד מהגורמים במקביל חיפוש ובדיקה כנגד עבירות שבתחומו.

"מבדיקה של חברת הגז עלה כי במקום חיבור גז פיראטי. חברת הגז מנתקת ברגעים אלו את בלוני הגז למען בטחון דיירי הבית והמבנים הסמוכים.

"חוקרי ההונאה תפסו ממצאים בדירות שאליהן נכנסו ועיכבו עד כה לחקירה 6 בגירות החשודות בקבלת דבר במרמה.

"אהרון רמתי לא אותר במקום והמשטרה פועלת לאיתורו. בידי המשטרה צו מעצר כנגדו וכן הוצא כנגדו צו עיכוב יציאה מהארץ, המשטרה כאמור פועלת לאיתורו ומעצרו וקוראת לו להגיע לחקירה ביחידת ההונאה של משטרת ירושלים.

"פעילות זו הינה נדבך נוסף וחשוב במסגרת המאבק הנחוש המקצועי והבלתי מתפשר של משטרת מחוז ירושלים בשיתוף כלל גופי האכיפה והטיפול תוך מיצוי כלל כלי האכיפה העומדים לרשותה".

כעבור זמן קצר מסרה המשטרה כי "חוקרי ובלשי יחידת ההונאה של משטרת ירושלים עצרו את אהרון רמתי והוא בדרכו לחקירה במשרדי ההונאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר