עוצרים את ההסתה • 'הארץ':

"החרדים נטלו את הקופה; בעיה חברתית ותרבותית"

הצלחת המפלגות החרדיות יהדות התורה וש"ס במשא ומתן הקואליציוני, לטובת בוחריהם ולטובת החברה הישראלית, גוררת כצפוי הסתה חמורה ושלוחת רסן • מאמר המערכת בעיתון "הארץ" מאשים כי "החרדים נטלו את הקופה כולה", לא פחות, וטוען ליצירת "בעיה חברתית, תקציבית ותרבותית" (חרדים, בארץ)

ראשי המפלגות החרדיות דרעי וליצמן (צילום: נתי שוחט - פלאש 90)

מרכיבים ממשלה • עוצרים את ההסתה: ההצלחה של המפלגות החרדיות, יהדות התורה וש"ס, במשא ומתן הקואליציוני, לטובת בוחריהם ולטובת החברה הישראלית, עומדת לצנינים בעיני לא מעט מהחברה החילונית, בעיקר מכלי התקשורת ופוליטיקאים, שאינם מהססים לחבוט ולהסית נגד המפלגות החרדיות והציבור החרדי.

אמש היו אלו יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן ויו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד ובשבוע שעבר היה זה אף נשיא המדינה ראובן ריבלין, והבוקר (שלישי) מצטרף עיתון "הארץ" במאמר מערכת ארסי על "מחיר הכניעה לחרדים".

בפתח המאמר נכתב כי אם בתחילה דובר שמשה כלון יצטרך לבצע "קיצוץ מתון" של 8 מיליארד שקלים בתקציב 2015-2016 הרי שכעת יש צורך ב"קיצוץ ענק" של 15 מיליארד שקלים, "כדי למנוע מצב שישראל תידרדר לגירעון גדול ומסוכן", והסיבה: "נתניהו הרעיף תוספות חסרות רסן על שותפיו הקואליציוניים, שמגיעות ל-7 מיליארד שקל".

"המצב הזה נוצר משום שהחרדים נטלו את הקופה כולה", כך נכתב במאמר המערכת של עיתון "הארץ" לאנשים חושבים.

בשלב זה מפרט המאמר את "הקופה" ש"נטלו" החרדים: "הקיצוץ בקצבאות הילדים שנעשה ב-2013 בוטל, והקצבאות יחזרו לגודלן הקודם (2.6 מיליארד שקל). תקציבי הישיבות ודמי הכולל לאברכים יעלו בכחצי מיליארד שקל, והקצבאות להבטחת הכנסה לאברכים יוחזרו. כמו כן יחוקק מחדש 'חוק נהרי', שמתקצב מוסדות חינוך חרדים שלא מלמדים את לימודי הליבה ואינם עומדים בשום פיקוח, כאילו היו חלק מהחינוך הממלכתי הממוסד".

"הצלחת המפלגות החרדיות במו"מ הקואליציוני יוצרת, מלבד בעיה תקציבית, גם בעיה חברתית ותרבותית", קובע מאמר המערכת, "כאשר קצבאות הילדים ודמי הכולל קוצצו, לגברים חרדים היתה מוטיבציה לצאת לשוק עבודה, במטרה לחלץ את משפחותיהם ממעגל העוני. עכשיו, כאשר הוחלט לשנות כיוון ולתת יותר לכל מי שאינו עובד אלא מבלה את עיתותיו בכולל - הרצון לעבוד יירד וכוח המשיכה של הישיבות והכוללים יעלה".

"ביטול הסנקציה הפלילית על צעירים חרדים שישתמטו משירות צבאי, בעוד שחילונים שישתמטו ייכנסו מיד לכלא, מוסיף עוולה חברתית, ויוצר אפליה בין צעירי ישראל", נטען.

העיתון מוסיף וכותב כי "החרדים הביאו לשינויים לרעה גם בתחומי הגיור, הקבורה והנישואים, מה שמקרב את ישראל למודל מדינת הלכה לא מפותחת, שהדת שולטת בה, במקום ערכי ההומניזם, הקדמה והדמוקרטיה".

"להתחייבויות נתניהו לחרדים יש להוסיף גם את ההבטחה למע"מ אפס על מוצרי יסוד, את טיפולי השיניים בחינם עד לגיל 18, את יישום דו"ח אלאלוף למלחמה בעוני, את התוספות לשכר החיילים, ואת התוספות לחינוך ולהתיישבות בשטחים - כדי להבין שישראל עומדת בפני בור תקציבי ענק, שיחייב קיצוץ עמוק בתקציבי החינוך, הרווחה והתשתיות, וגם העלאת מסים", נכתב במאמר.

לסיום, מאיים עיתון "הארץ" על קוראיו וכותב כי "מי שיישא בכל הנטל הזה הוא הציבור המשרת בצבא ומשלם מסים, שאותו הקריב נתניהו בהקימו את ממשלתו הרביעית", תוך התעלמות בוטה מכך שהציבור החרדי משלם גם הוא מסים כמו כל אזרח במדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר