30 שנות מאסר למחבל פלסטיני על 10 ניסיונות רצח

בית משפט השלום בירושלים גזר 30 שנות מאסר בפועל על המחבל עזיז מוסא סאלם עויסאת, שתקף יהודי חרדי בגרזן, וניסה לבצע כמה פיגועים באמצעות חיתוך צינור גז (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: אביר סולטן - פלאש90)

בית המשפט השלום בירושלים גזר הבוקר (רביעי), שלושים שנות מאסר בפועל על המחבל עזיז מוסא סאלם עויסאת, תושב ג'בל מוכבר, שהורשע ב-10 עבירות של ניסיון רצח.

המחבל חתך צינורות גז של כמה בניינים בירושלים, במטרה לגרום לפיצוצם ולקריסתם ולהביא למותם של דיירים רבים. במקרה נוסף תקף בגרזן חרדי שצעד מהכותל.

עויסאת ביצע את מעשיו כנקמה על פעילות ישראל במסגד אל-אקצא, פעולות מלחמתיות של צה"ל בעזה ופגיעה לטענתו בדת האיסלאמית.

על פי העובדות המתוארות בפסק הדין, בשנת 2012 החליט הנאשם לסייע לארגוני הטרור הפלסטיניים במלחמתם בישראל כנקמה על פעילות מדינת ישראל במסגד "אלאקצא" ובשטחי עזה.

תחילה ביקש להמית באמצעות גרזן ולאחר ששמע על פיצוץ גז בבניין מגורים שהביא לקריסת הבניין על יושביו ולהרג שלושה בני משפחה, אימץ שיטת פעולה של חיתוך צינורות גז בבנייני מגורים על מנת להביא להרג המוני.

בפעם הראשונה החליט הנאשם לבצע פיגוע חבלני של דקירת יהודי למוות באמצעות גרזן. כמה ימים לאחר מכן ארב המחבל בשער שכם לקורבן ולאחר שעה קלה נקלע לדרכו יהודי חרדי כבן 73.

המחבל, הלם על ראש הקורבן מכות בעודו צועק "אללה אכבר", המתלונן ניסה להימלט, הנאשם רדף אחריו, המתלונן הסתובב וניסה לחטוף את הגרזן, הנאשם נפל לאחור והמתלונן תפס את הגרזן שנשמט מידיו. המתלונן הובהל לבית החולים עם חתך בצד שמאל של ראשו, שבר קטן בגולגולת וחתך באצבע יד שמאל.

בשנה שעברה, חתך המחבל באמצעות מספרי גבס צינור בבניין מגורים ברחוב רובוביץ 313 בשכונת ארמון הנציב בירושלים, על מנת לגרום לפיצוץ גז וקריסת הבניין על יושביו במטרה להביא למותם על רקע לאומני. כתוצאה מכך, נגרמה דליפת גז וגז רב זרם לתוך חלל חדר המדרגות.

חודש לאחר מכן חתך המחבל באמצעות מספרי גבס צינור גז בבניין מגורים ברחוב מרגלית 306 בשכונת גילה, כתוצאה מכך, נגרמה דליפת גז, אדי גז יצאו מהצינור וריח עז של גז התפשט בחדר המדרגות.

לאחר מכן, לקראת הצהריים, חתךשוב צינור גז בבניין מגורים ברחוב בונה 3 בשכונת גילה, וכתוצאה מכך, נגרמה דליפת גז, ריח חזק של גז התפשט והבניין פונה מיושביו.

באישום החמישי נכתב כי המחבל חתך באמצעות מספרי גבס את צינור גז הראשי בלחץ ביניים וצינור המוביל גז לאחת הדירות, בבניין מגורים ברחוב רובוביץ 311 בשכונת ארמון הנציב. כן הדליק נר והניח אותו על מעקה חדר המדרגות, במרחק של מטר מארון צינורות הגז והשאיר בסמוך נייר טואלט בוער. כתוצאה מכך, נגרמה דליפת גז, ריח גז התפשט בבניין ונשמעו קולות של זרימת גז.

לאחר מכן במועד שאינו ידוע במדויק, חתך צינור גז בבניין מגורים ברחוב המחתרות 353 א', אך הצינור לא היה מחובר בפועל לגז ונמנעה דליפת הגז.

באישום השביעי נכתב כי בארבעה מועדים נוספים, חתך הנאשם בארבעה בניינים שונים בירושלים את צינור הגז המוביל גז לאחת מהדירות בבניין, על מנת לגרום לפיצוץ גז וקריסת הבניין על יושביו במטרה להביא למותם על רקע לאומני.

בפסק הדין כותבים השופטים כי נסיבות ביצוע העבירה, הם "הנאשם ביקש לגדוע חיי אדם במטרה לסייע לארגוני הטרור במלחמתם נגד מדינת ישראל. הנאשם תקף אדם באמצעות גרזן בטבורה של עיר משום היותו יהודי. לאחר מכן, הנאשם החל באופן שיטתי לחתוך צינורות גז בבנייני מגורים בשכונות גילה וארמון הנציב בירושלים על מנת להמיט את הבניין על יושביו ולפגע באזרחי מדינת ישראל. הנאשם פעל לאחר תכנון, באופן שיטתי, בנחישות ובעקביות. בכך יש להעצים את חומרת מעשיו. פוטנציאל הנזק הינו רב ואין צורך להכביר במילים. הנאשם נמצא אחראי למעשיו וכשיר לעמוד לדין".

"הנאשם מנסה לתלות את מעשיו בכוחות חיצוניים ורואה באלימות כפתרון אסטרטגי לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. הנאשם אינו מסוגל לראות את סבלו של האחר ונעדר אמפטיה. מעשיו הרבים והשיטתיים מחייבים ענישה ראויה, הולמת ומחמירה. עם זאת, ניתן משקל מסוים לעצם העובדה שבסופו של דבר הנזק שנגרם לא היה גדול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר