הסתבכות חדשה

"תקומה" דורשים: תיק המשפטים לאורי אריאל

לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו נכנע לדרישת יו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט להעביר את תיק המשפטים לידי איילת שקד נוצר משבר חדש • אנשי מפלגת 'תקומה', שרצה יחד עם 'הבית היהודי' בבחירות דורשים כעת לקבל את תיק המשפטים, השני בחשיבותו שהמפלגה תקבל, עבור אורי אריאל (חדשות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אורי אריאל (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בחירות 2015 • ממשלת 61: ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע להסכמות עם 'הבית היהודי' ונכנע לדרישה להעביר את תיק המפשטים לידי ח"כ איילת שקד, אך כנראה הוא לא לקח בחשבון את העימות בתוך הציונות הדתית כאשר אנשי מפלגת 'תקומה' של אורי אריאל דורשים שהוא יכהן בתפקיד הבכיר אחרי בנט ומאיימים שלא להצטרף לממשלה.

"אומנם אנו סבורים שהגב' שקד ראויה לעניין, אך ראשית על מר בנט לעמוד בהתחייבויותיו ולתת את התפקיד הבכיר השני לנציג האיחוד הלאומי - תקומה אורי אריאל", כותבי אנשי 'תקומה'.

לדבריהם: "מהלך שבו אורי אריאל יקבל בסופו תפקיד שאינו שני בערכו למר בנט, יפגע בסיכומים שעל גביהם הצטרפה תנועת האיחוד הלאומי - תקומה אל הבית היהודי".

בשלב זה חברי תקומה מאיימים: ''חברי המרכז רואים בפגיעה זו קו אדום ויורו לנציגיהם בכנסת לפרוש לאופוזיציה. לאור זאת אנו דורשים אנו מבקשים שתעבירו החלטה זו למר נפתלי בנט ומקווים שמר בנט יסכים וימצא את הדרך לקיים את הבטחותיו".

כפי שדווח מוקדם יותר, שעות ספורות לפני תום הזמן בו ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך להודיע לנשיא המדינה כי הצליח להרכיב ממשלה, נתניהו נכנע לדרישותיהם של 'הבית היהודי'.

הדרישה העיקרית עליה התעקשו ב'בית היהודי' מאז חתימת ההסכם עם ש"ס בו הועבר לידיה משרד הדתות בשליטה מלאה והחלטתו של יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן להישאר מחוץ לממשלה היא קבלת משרד המשפטים עבור איילת שקד.

תחילה בליכוד הביעו התנגדות לכך אך לאחר מכן אמרו כי יסכימו להעביר את תיק המשפטים לידי 'הבית היהודי' בתנאי שנפתלי בנט יכהן בתפקיד. בנט, התנגד גם לכך, והליכוד ונתניהו נאלצו להיכנע לדרישה ולהסכים לכך שאיילת שקד תמונה לשרת המשפטים.

עם זאת, נתניהו הציב תנאי כי שקד תקבל תיק משפטים מקוצץ בלי אחריות על הוועדה למינוי דיינים שתופקד בידי שר מהליכוד, זאת בנוסף לכך שהקבינט יגדל ושקד לא תעמוד בראשות הוועדה למינוי שופטים.

אחת הסיבות לכך שנתניהו התנגד למינוי שקד לשרת המשפטים היא העובדה ששר המשפטים משמש גם כחבר הקבינט, אך מתוקף תפקידה של שקד כשרת המשפטים היא תכהן גם כחברת הקבינט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר