ראש אכ"א לחיילים: "נפעל בכל המישורים להגן עליכם"

בעקבות שורת תקריות בהן הותקפו חיילי וקציני צה"ל חרדים וכן אירוע תקיפת החייל האתיופי, שיגר ראש אכ"א מכתב לחיילים בו הוא קורא להימנע מאלימות ומבטיח להגן עליהם (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חיילים חרדים. אילוסטרציה (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

בעקבות שורת תקריות בהן הותקפו חיילי וקציני צה"ל חרדים על ידי קיצוניים וכן אירוע תקיפת החייל האתיופי, ראש אגף כוח אדם בצה"ל, האלוף חגי טופלנסקי, שיגר איגרת לחיילי וקציני צה"ל בו קרא להימנע מאלימות.

בפתח האיגרת שכותרתה "להימנע מאלימות" כתב ראש אכ"א כי "על צה"ל מוטלת אחריות כבדה לשמירה על בטחון המדינה, אולם לצה"ל תפקיד חשוב וייחודי נוסף - חינוך לערכים ואזרחות טובה. בהתאם נכתב ברוח צה"ל 'צה"ל וחייליו מחויבים לשמור על כבוד האדם. כל אדם הוא בעל ערך שאינו מותנה במוצא, בדת, בלאום, במין במעמד ובתפקיד'".

לדבריו, "צה"ל משקיע מאמץ רחב לשילוב כלל האוכלוסיות ומתן הזדמנות לכל אחד ואחת, בהתאם צה"ל ומפקדיו עושים רבות לשלב את בני העדה האתיופית ולתת להם הזדמנות להתפתח ולמצות את עצמם בצה"ל ובחברה. לאוכלוסייה זו הישגים רבים והשתלבות טובה מאוד בצה"ל, יחד עם זאת יש לנו עוד דרך לעשות".

בפנייתו לחיילים ולחיילות כתב כי "כפי שמצופה מכם לפעול בכבוד, בהגינות ובאופן ערכי ומוסרי, כך נדרש להתייחס אליכם, בין שאתם במדים ובין בחופשה. אתם הגאווה של העם, אתם המגן שלו, אנו נפעל בכל המישורים על מנת להגן עליכם ולהבהיר כי לא נוכל להשלים עם אירועי תקיפה של חיילים".

"בשם מפקדי צה"ל אנו מגנים בתוקף כל אירוע של אלימות, פיזית או מילולית וכל אפליה למינה", הוסיף.

למפקדים ולמפקדות, כתב האלוף טופלנסקי כי "לאור האירועים האחרונים ובהנחיית הרמטכ"ל אתם נדרשים לבצע שעת מפקד בשבוע הקרוב. קצין חינוך ראשי יפיץ הנחיות מקצועיות ודגשים לניהול השיח שיעסוק בגינוי אלימות, מניעת גזענות ודרכים לשילוב מיטבי של אוכלוסיות בדגש לבני העדה האתיופית".

"כולנו תקווה כי אירועי הימים האחרונים ייעלמו ולא יחזרו, אין לי ספק כי אם נדע לקרב לבבות ונהיה מאוחדים וערכיים, לא יהיה אויב שיוכל לנו", סיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר