"וַאֲמַרְתֶּם כֹּה לֶחָי"

הרבי מבויאן הדליק ורבבות פצחו בריקודים. שידור חוזר

לאחר היערכות של חודשים, עשרות אלפי בני אדם חוגגים הערב את הילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון. השנה, ההיערכות לאירוע הייתה קפדנית במיוחד, וזאת בעקבות הפקת הלקחים מאסון הדוחק בהלווית הגר"ש וואזנר. מיוחד: הלו"ז המלא של הדלקות האדמו"רים והרבנים על הציון. צפו בשידור מהר מירון (חרדים, ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ז באייר תשע"ה | 06.05.15
(צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

לאחר חודשי היערכות, הערב (רביעי, ל"ג בעומר) נערכת הילולת רבי שמעון בר יוחאי בציון הרשב"י במירון. ההעירכות השנה לקראת אירועי ל"ג בעומר במירון ניצבת בצילם של האסונות החריגים שהתרחשו בהלווית הענק של מרו פוסק הדור הגר"ש וואזנר זצ"ל, במהלכה איבדו את חייהם בדוחק ובמהומה שנוצרה האברך מרדכי גרבר והחתן יצחק סאמט ז"ל.

(בימוי והפקה אלי אביב. satlink, יוטיוב)

החשש הגדול הוא שבשל הקושי לאכלס ציבור כה גדול המונה מאות אלפי אנשים בטווח קצר יחסית של זמן (יממה) ובמקום שאף הוא יחסית קטן עלול לגרום חלילה לאסונות קשים השם ירחם. חברי הכנסת של יהדות התורה מנחם אליעזר מוזס, ישראל אייכלר ואורי מקלב פעלו רבות בנושא במהלך השבועיים האחרונים על מנת להפיק את הלקחים ולהיזהר מאסונות תוך תקווה שהכל יילך כשורה. חידוש השנה; סלילת שביל ממתחם ההדלקות של חסידי תולדות אברהם יצחק, לנחל מירון, שם יעמדו אוטובוסים לאיסוף הנוסעים, מה שיפחית משמעותית את הלחץ ביציאה ועל החניונים ביום חמישי.

התקציב לצורך פרויקט ל"ג בעומר הינו בסך כולל של מליוני שקלים כאשר החלוקה הינה לפי הקטיגוריות הבאות: תשתיות שונות לאירוע ל"ג בעומר - 8.5 מליון, תשלום בגין תשתיות 2014, סך 2.6 מליון, ביצוע חניונים 500 אלף ש"ח. המדינה משקיעה בתשתיות האירוע כ-13 מיליון ש"ח, עבור יום אחד, לא כולל כוח אדם משטרתי.

לגבי מערך ההיסעים, לראשונה משרד התחבורה קיבל את האחריות על ניהולו של כלל המערך במקום ומי שתכנן את החניונים וטרמינלים הם מהנדסי תחבורה ציבורית.

שיטת החניונים הצבועים בצבעים אדום, צהוב וכחול: מדובר בשיטה מהפכנית בה כלל האוטובוסים הציבוריים המגיעים ממקומות מרוחקים לאחר הורדת הנוסעים במעגל התנועה שבכניסה לישוב מירון ינועו לחניון בצבע צהוב. השבילים לחניון יוארו ויסומנו בדגלים בצבע הצהוב, וכמו כן כרטיסי הנסיעה יהיו בצבע זהה.

למגיעים למירון מישובים קרובים כמו כרמיאל חצור ראש פינה וצפת יוקצה צבע כחול והחניון יהיה בצבע זהה וכך גם כרטיס הנסיעה.עבור אלו שיגיעו באוטובוסים פרטיים לחניון עין הוזים ופרוד ואשר יגיעו למירון בשאטלים הוקצה הצבע אדום, כולל הכרטיסים שיהיו בצבע הזה. לראשונה השנה אותם המגיעים לשאטלים ירדו במעגל התנועה בכניסה לישוב מירון וגם יחזרו מהמקום הזה אל החניונים.

המשטרה אף פרסמה המלצה חד משמעית הקוראת להמוני המגיעים למקום להשתמש במערך האוטובוסים שהינו מהיר יותר ובטיחותי לעין שיעור מנהיגה ברכב פרטי. במשטרה מדגישים כי לא תותר כל עליה לכבישים המובילים למירון ברכב פרטי. כמו כן הציבור נקרא להישמע להוראות הסדרנים והשוטרים ולגלות סבלנות, לא להידחק ולדחוק אחרים מחשש לסיכון חיי אדם כאשר המטרה העיקרית היא שמירה על חיי אדם.

זמני ההדלקות:

ההדלקה המרכזית בראשות מרן האדמו"ר מבויאן בשעה 20.30 מעל גג ציון הרשב"י בליל ל"ג בעומר, ומייד לאחר מכן טיש ברחבת ישיבת בני עקיבא במעלה ההר.

כ"ק האדמו"ר מקרלין סטולין יקיים את מעמד ההדלקה המסורתי לקראת השעה 1 בלילה ברחבת תולדות אהרון מאחורי הציון.

רבה הראשי הספרדי של ירושלים הגרש"מ עמאר ידליק בהשתתפות מקורביו ותלמידיו את המדורה בשעה 1 בלילה ברחבת בויאן בסמוך לגג הציון.

כ"ק האדמו"ר מסאסוב יקיים את ההדלקה המסורתית ביום חמישי בשעה 11.30 לפני הצהריים ברחבת תולדות אברהם יצחק בליויי תזמורתו של מאיר אדלר.

האדמו"ר מאלכסנדר ארה"ב ביום חמישי בשעה 13.00 ברחבת תולדות אהרון, לאחר מכו יגזוז את שערם של ילדי החסידים במתחם שזיפרון בכניסה למושב מירון.

האדמו"ר מלעלוב בית שמש יערוך את מעמד ההדלקה בהשתתפות מאות חסידים ביום חמישי בשעה 15.30 ברחבת בויאן.

כ"ק האדמו"ר מרחמסטרייוקא יגיע למירון בשעות אחר הצהריים של יום חמישי ובשעה 16.30 יערוך את טקס ההדלקה על גג הציון ליד מתחם בויאן.

השנה לראשונה יערוך כ"ק האדמו"ר ממודז'יץ מעמד הדלקה בהשתתפות חסידיו ואוהדיו ביום חמישי בשעה 17.00 על גג הציון במתחם בויאן בליוווי תזמורת החסידות.

כ"ק האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק יערוך את טקס ההדלקה המסורתית ברחבת החסידות ביום חמישי בשעה 18.00 אחר הצהריים בלויוי תזמורת ומקהלת החסידות.

כ"ק האדמו"ר ממחנובקא יקיים את מעמד ההדלקה ביום חמישי בשעה 19.00 לקראת השקיעה במתחם גנדי במירון בסמוך לציון רשב"י.

ההדלקה החותמת את אירועי ל"ג בעומר במירון תיערך בראשות כ"ק האדמו"ר מתולדות אהרון ברחבת החסידות ובהשתתפות רבבות חסידים לצד המוני עמך בית ישראל לקראת ערב ביום חמישי בשעה 19.00

האדמו"ר מדארג יערוך את מעמד ההדלקה ביום חמישי בסמוך לציונו של רשב"י בשעה 17.00 במתחם גנדי במירון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר