יש ממשלה: נתניהו ובנט הגיעו להסכם

בסוף זה קרה: כ-90 דקות לפני תום המועד החוקי בו ניתן להכריז על הקמת ממשלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר "הבית היהודי" נפתלי בנט הגיעו להסכמות (אקטואליה, פוליטי)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: Miriam Alster/FLASH90)

כ-90 דקות בלבד לפני תום המועד האחרון בו המועמד עליו הוטלה מלאכת הרכבת הממשלה יכול לאשר בפני נשיא המדינה כי הצליח להרכיב ממשלה חדשה, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (רביעי) כי הגיע להבנות עם "הבית היהודי" ובאמתחתו רוב של 61 חברי כנסת.

החלק האחרון בפאזל שעדיין לא הושלם עד הערב היה יו"ר "הבית היהודי" נפתלי בנט, שדרש רק אמש את תיק המשפטים עבור איילת שקד. הערב, ראש הממשלה התקפל והעניק לבנט את משאלתו.

מדובר במפלגה שהייתה אמורה להכנס ראשונה אל הקואליציה החדשה, אך לבסוף התברר כי דווקא "הבית היהודי" נכנסה אחרונה לממשלת נתניהו הרביעית.

על פי ההסכם, הבית היהודי קיבלה את משרד החינוך עבור היו"ר נפתלי בנט, משרד החקלאות עבור אורי אריאל, שרק היום גרם לכאב ראש גדול לבנט כאשר דרש את תיק המשפטים, ומשרד המשפטים לאיילת שקד - כולל סמכות מלאה בוועדת השרים לחקיקה ובוועדה למינוי שופטים, אך ללא הוועדה למינוי דיינים, זאת בעקבות דרישת ש"ס.

בנוסף, ימונה מהמפלגה סגן שר ביטחון, והסיעה תקבל אחריות על החטיבה להתיישבות ואת ראשות ועדת חוקה חוק ומשפט.

כעת נותר לנתניהו כאב ראש לא קטן בדמות חלוקת התיקים בתוך מפלגתו, "הליכוד", כאשר חברי כנסת רבים של המפלגה רואים עצמם ראויים לתיקים בכירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר