בחירות בבריטניה

המנצח הגדול דיוויד קמרון: "ראש ממשלה של כולם"

לאחר ספירת מרבית הקולות בבחירות בבריטניה נראה כי המפלגה השמרנית בראשות ראש הממשלה המכהן דיוויד קמרון זכתה בניצחון מרשים. קמרון: "אהיה ראש הממשלה של כולם. מקווה להרכיב ממשלה בימים הקרובים". אד מיליבנד, שנחל מפלה קשה: "לילה קשה ומאכזב" (חדשות, בעולם)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

בדיוק כמו בבחירות בישראל, עורכי הסקרים בבריטניה טעו בענק. לאחר ספירת מרבית הקולות בבחירות הכלליות בבריטניה, נראה כי המפלגה השמרנית בראשות ראש הממשלה המכהן זכתה בניצחון מרשים במיוחד, זאת למרות שכל הסקרים ערב הבחירות נראו על שוויון מוחלט.

מהצד השני, מפלגת הלייבור הליברלית בראשות אד מיליבנד נחלה תבוסה צורבת, כאשר המפלגה הסקוטית ניצחה בעשרות מחוזות על חשבונה של מפלגת הלייבור, והצליחה לגרוף כ-60 מושבים בפרלמנט, זאת לעומת פחות מעשרה מושבים שהיו ברשות המפלגה בפרלמנט היוצא.

מדגמי הטלוויזיה מיד עם סגירת הקלפיות חזו ניצחון גדול לקמרון ובשעות הלילה הוא כבר ערך מסיבת עיתונאים והתייחס לתוצאות המרשימות. "זה בבירור לילה עוצמתי מאוד עבור המפלגה השמרנית. אני מקווה להרכיב ממשלה כבר בימים הקרובים" אמר קמרון.

קמרון נזהר בדבריו ואמר כי עדיין צריך להמתין לתוצאות האמת וכי הוא יהיה ראש הממשלה של כולם. לאחר מכן צייץ בטוויטר: "אומה אחת, בריטניה אחת - כך אני מקווה למשול אם אהיה בר מזל מספיק להמשיך כראש ממשלה".

המפסיד הגדול, ראש מפלגת הלייבור אד מיליבנד, נתן את נאום ההפסד ואמר כי "זהו לילה קשה ומאכזב. לא הגענו להישגים שרצינו באנגליה, ובסקוטלנד ראינו גל לאומנות שהכריע את המפלגה שלנו".

הקלפיות בבריטניה נסגרו הלילה (22:00 שעון בריטניה, חצות שעון ישראל) ומדגמי הטלוויזיה בממלכה המאוחדת צפו כאמור ניצחון גדול למפלגה השמרנית בראשות ראש הממשלה המכהן דיוויד קמרון. על פי מדגם רשת בי-בי-סי, השמרנים בראשות קמרון זכו ב-316 מושבים בפרלמנט, זאת לעומת 239 מושבים בלבד למפלגת הלייבור הליברלית בראשות אד מיליבנד.

מיליוני תושבים הצביעו אתמול בכ-50 אלף קלפיות ברחבי הממלכה. שיעור ההצבעה עומד על כ-70 אחוז, עלייה של כחמישה אחוזים מהבחירות הקודמות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר