היכן ממוקמת הדירה הסודית של מעצב מגדל האייפל

מעצב מגדל אייפל המפורסם בפריז, גוסטב אייפל, בנה לעצמו דירה קטנה בקצה המגדל העצום, כדי להתעמק בהרהוריו ללא הפרעה. וכשהעולם הריע לרעיון, האליטה הפריזאית קנאה (סטייל)

חיה כהן | כיכר השבת |
מגדל אייפל. מי יאמין שבקצה יש דירה? (צילום: shutterstock)

מגדל אייפל נפתח בשנת 1889 וקצר שבחים מכל העולם. אך למעצב המגדל האדיר, גוסטב אייפל, זה לא הספיק. זמן קצר לאחר מכן, התגלה כי אייפל בנה לעצמו בקצה המגדל, מה שהוסיף לתהילת העולם לה זכה, לא מעט קנאה מצד האליטה הפריזאית.

הדירה ממוקמת בקומה השלישית של המגדל, ובניגוד לעיצוב הקר של המבנה עם קורות הפלדה התעשייתיות, הדירה עצמה דווקא נעימה וחמימה, ומרוהטת בסגנון פשוט. הקירות מכוסים טפטים והרהיטים מורכבים מאריגי כותנה רכים, ארונות עץ ואפילו פסנתר כנף. מה שיוצר אווירה נוחה למדי בדירה שנמצאת כאלף רגל מקרקע יציבה. לצד הדירה, ישנה במקום מעבדה מאובזרת בציוד ניסויים מהימים ההם.

אנשי החברה הגבוהה ניסו לשכנע את אייפל להשכיר להם את הדירה, ולו ללילה אחד, אך הוא סרב לכולם, והעדיף להתבודד שם לבדו, לשקוע בהרהוריו ללא הפרעה, ולארח חברים נכבדים כמו תומס אדיסון שהעניק לאייפל במתנה מכשיר פטיפון חדש.

גוסטב ואדיסון יחד בדירה (צילום: מתוך הפליקר של Serge Melki)

אחרי שנים רבות, הדירה נפתחה כיום למבקרים, ורוב הריהוט שבה נשאר כשהיה. בתוכה אף יושבות שתי בובות בדמות אייפל ואדיסון המשוחחות בנחת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר