הוראה לספרדים • האזינו

הגר"י יוסף: "לפני הווארט יש לעשות בדיקות גנטיות"

אחד הנושאים המורכבים ערב סגירת שידוך הוא נושא המחלות הגנטיות, בעקבותיהן, נהגו רבים לערוך בדיקות גנטיות כדי לבדוק את ההתאמה • כעת, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף פוסק כי גם על בני עדות המזרח לבצע בדיקות • "אני קורא גם לספרדים, יעשו בדיקת גנטיות שחס ושלום לא יהיה בעיות" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף בסידור קידושין (צילום: יעקב כהן)

פרסום ראשון: זה שנים שהציבור האשכנזי בישראל נוהג לבצע בדיקות גנטיות להתאמה בין בני הזוג, קודם סגירת הווארט או האירוסין, אך בציבור הספרדי רובם לא נהגו לעשות זאת.

אלא שמהקלטה שהגיע לידי "כיכר השבת" עולה כי הראשון לציון ונשיא בית הדין הרבני הגדול הגאון רבי יצחק יוסף פוסק כי גם הספרדים צריכים לעשות את הבדיקה מחשש למחלות תורשתיות.

"יש גם דבר חדש שעכשיו הם גילו, צריכים לעשות בדיקות גנטיות לא רק אצל האשכנזים", פסק הראשל"צ הגר"י יוסף בשיעור שמסר.

"לפני ארבעים - חמישים שנה, היה בעיקר הבעיות האלו, מחלות תורשתיות, אצל האשכנזים, אצלנו הספרדים זה לא היה מצוי הרבה. כשאנחנו התחתנו, החברים שלנו, אף אחד לא עשה בדיקה, אז זה היה נקרא 'דור ישרים', זה לא היה מקובל אצל הספרדים, ולא שמענו על בעיות", סיפר הראשון לציון.

הראשל"צ סיפר על חבר מספסל הלימודים בימי בחרותו בישיבת 'חברון' שלא עשה את הבדיקה ועד היום הוא סובל מהתוצאות: "היה לנו חבר בישיבת 'חברון', בחור עילוי ולמדן, תמיד היה לו שמחת חיים, מסכן - התחתן ולא עשה בדיקה לפני כן, והבנים שלו יצאו כולם 'לבקנים' בצורה חזקה ביותר, מסכנים - לא יכולים לראות בשמש, סובל, סובל מהם. אם הוא היה עושה את הבדיקה לפני כן היה פוטר את כל הבעייה הזו".

הגר"י יוסף המשיך ואמר: "שמעתי לפי המחקרים שהם עשו (מכון פועה. י"כ), שגם אצלינו הספרדים - בשנים האחרונות גם כן זה נהיה מצוי".

בשלב הזה פסק הגר"י יוסף כי גם על בני עדות המזרח לבצע את הבדיקות הגנטיות קודם שמתארסים: "לכן אני קורא גם לספרדים, לפני שסוגרים ווארט, לפני שסוגרים את השידוך, יעשו בדיקות גנטיות שחס ושלום לא יהיה בעיות".

הגר"י יוסף הסביר מדוע יש להקפיד לעשות את הבדיקות קודם סגירת הווארט: "אחרי שסוגרים ווארט, עושים אירוסין, קשה לבטל, מתביישים לבטל, זה מאוחר מידי, צריך לפני סגירת הווארט, מעכבים את השידוך לכמה ימים, עושים את הבדיקה - אומרים להם תשובה חיובית - יכולים להתארס ולעשות את החתונה. גם אצלינו הספרדים צריך לעשות דבר כזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר